www.duoh.com,
www.endrone.com,
www.designisdead.be zijn professionele designers, jij bent een hobbyist. Ik begrijp ook niet hoe je daarbij komt want als ik je template bekijk dan zie ik zo al dat je zelfs geen benul hebt van het begrip anti-aliassing. Waarom je een portfolio nodig hebt voor één onafgewerkte template en één mini-site blijft nog maar de vraag.
- Nuja, zoals ik in je andere thread al zei raad ik je aan om met divs te leren werken en je te verdiepen in het meer geavanceerde deel van websites maken vooraleer jezelf als professioneel te verkopen.
- Probeer eens wat andere kleuren uit dan zwart, vooral als je sitenaam Jan's Garden is moet je niet met een kerkhof afkomen.
- Je buttons zijn gemaakt door een simpel photoshop filtertje toe te passen, hoogstwaarschijnlijk Liquify. Dat is niet bepaald een professionele manier van werken.
- Op een echt professionele site dien je zo geen sectie te maken met je favoriete film en dergelijke.
- Je menunamen staan niet goed uitgelijnd, bij het hoveren wordt het al snel duidelijk dat about me lager staat dan de rest.
- Bij je contactpagina kom je ook allerminst professioneel over, een afgewerkte site van een professioneel webdesigner zou op zijn minst een form bevatten. En daarmee bedoel ik geen form dat verwerkt wordt door outlook maar eentje dat terugvalt op php/asp en de gebruiker dus zonder enig probleem kan invullen.
Jan's Garden zei:
Met meer als 2 jaar ervaring in het webdesign-wereldje heb ik een goed oog op alle mogenlijkheden dat het wereldwijde web zich te bieden heeft. Ik hou niet van de grote afstand tussen mijn klanten, dus is het gemakkelijk communiceren. (MSN, AOL, Yahoo, etc) En over geld, geen nood. Jan's Garden maakt gebruik van 'No Cure, No Pay'. Dus niet gelukkig met het resultaat => geld terug!
Dit stukje irriteerde me daadwerkelijk.
- Je zinsbouw is way off, je houdt niet van de grote afstanden tussen je klanten dus is het gemakkelijk communiceren!
- Mogenlijkheden is een onbestaand woord, mogelijkheden daarentegen bestaat wel.
- Je hebt géén oog van alle mogelijkheden die het web te bieden hebben, je hebt er zelfs bitter weinig oog op, verkoop geen kat in een zak.
De mogelijkheden van het web op vlak van css-design staan momenteel wel een beetje verder, onderandere hier:
-
http://cssbeauty.com/
-
http://cssmania.com/
-
http://www.csszengarden.com/
-
http://www.may1reboot.com/
--
Conclusie: Je mag deze site wel behouden maar ga jezelf niet aanprijzen als professioneel webdesigner voor je daadwerkelijk verstand van zaken hebt. Je hebt een kennis van webdevelopment ja, maar op vlak van design is hij klein en op vlak van coding is hij achterhaald en verouderd.