Archief - PREVIEW: CSS Site Tennisclub

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killerbee

Legacy Member
Hallo,

voor school moeten we een website maken, waarvan alle lay-out gebaseerd is op een css-bestand.

Ik koos als thema een tennisclub, hier alvast de link

Dus gewoon kijken qua lay-out:
- kleurencombinatie
- lettertype en kleur van het lettertype
- ....

banner in header kan nog verbeteren, weet het, die wordt wel herwerkt, dus gewoon naar de rest kijken

alvast bedankt,
NC.

BertG

Legacy Member
idd, een beetje verduidlijken...

Je eerste menu moet ook in een lijst.

En je submenu items die visueel ingetand zijn, moeten dat ook in structuur zijn...
HTML:
<ul>
  <li>item
    <ul> 
     <li>sub item1</li>
     <li>sub item2</li>
    </ul> 
  </li>
</ul>

Quilombo

Legacy Member
saai en inspiratieloos tbh, ook veel te saai kleurgebruik

t blauw van uw text vin k ook ni echt goed gekozen, pak dan ineens zwart he
veel te veel plaats tussen uw menu en uw tekst
mss submenu's enkel laten openen door erop te klikke?

pluspunt: ik vind die muis rechtsboven daar wel grappig staan :lol: :)

edit: maak anders dummy links ipv door te linken naar google, das nogal nutteloos (vervang de url door #: <a href="#"...)

bRahms

Legacy Member
Opmerkingen:
a) Navigatie, horizontaal of verticaal -> <ul><li></li></ul> genoeg informatie omtrent te vinden op het inet > www.alistapart.com kan al verduidelijking brengen

b) overmatig gebruik van divisions:
<div id=headerarea>
<div id=header>
<span></span>
</div>
</div>

Nut?

c) #item1,#item2, #item3, #item4, #item5 {...;}
noem dit gewoon 'tzelfde?

Rvl

Legacy Member
vergis ik mij nu niet maar volgens mij klopt u site niet helemaal, als thread geef je de naam "PREVIEW: CSS Site Tennisclub" maar als ik naar je link ga dan is het opeens een "pc winkel" layout ipv tennisclub :).
U html code ziet er al zeer proper uit (ben wel nie naar css gaan kijken, geen tijd) maar enkel nog de fout wat de meeste al hebben vermeld, u horizontaal menu moet ge niet met allemaal div's maken maar met een ul list. En je gebruikt telkens een overbodige div zoals hierboven staat beschreven.
:offtopic: De stijl van het verticaal menu doet me hard denken aan een microsoft office theme.;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan