Archief - Probleem FF positionering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
Dit zijn enkele vragen onder 1 onderwerp.

verduidelijking:
De site is nog steeds in aanmaak. Hij staat nog bij een gratis host omwille dat ik op mijn telenet geen php kan gebruiken (nog problemen). Het nadeel is dat die wel behoorlijk traag laad.
Een domein en ruimte zijn al besteld bij een andere host.

Ik probeer sinds kort alles op te delen en in een aparte css file te positioneren. (had ik dit maar al eerder gedaan :) )
css file link KLIK

De Site KLIK

1) FF laat spleten tussen mijn divs #header - #container en #container - #footer.
In IE doet hij dit niet, daar staat alles waar het moet.

2) FF rond mijn balkjes niet af, IE wel.
Ik heb dit ook al geprobeert via css en images maar dat leek niet echt te lukken.. Daarom via deze abstracte methode.

Kan ik deze methode ook in mijn css file zetten?

3) Op mijn telenetadres verspringen de titels van hoogte.
Telenet adres KLIK
contact en info link titel: contact
portfolio link titel: web (deze zit wat lager)
Alle 2 volledig dezelfde script, snap ik niet.
Op de gratis host doet hij dit ook niet.

4) php vraagje, past eigelijk niet bij het onderwerp maarja.
Ik heb wat bijgeleerd over php en geprobeert een mailform te schrijven.
Mail Form KLIK
Ik denk dat de host het gewoon niet ondersteund om te mailen.
Maar ik vraag het toch nog even aan jullie, is dit een normale fout dan?
Of moet ik het gewoon anders doen?

Alvast bedankt.
De positionering is mijn grootste probleem dus als jullie dit kunnen oplossen ben ik al blij.

Xavez

Legacy Member
Ik zie het niet meteen maar CSS comments moeten als volgt geplaatst worden:

/* commentaar
blah
meerdere lijnen of een lijn */

/edit: bovendien mag een id (identifier) maar één keer op een pagina voorkomen: ze is uniek, in tegenstelling tot een class.

j design

Legacy Member
Ik weet niet waar ik er meerdere keren dezelfde id gebruik.
Welke pagina?

Bedankt dat je er zo snel al hebt naar gekeken.

Cycloon

Legacy Member
j design zei:
4) php vraagje, past eigelijk niet bij het onderwerp maarja.
Ik heb wat bijgeleerd over php en geprobeert een mailform te schrijven.
Mail Form KLIK
Ik denk dat de host het gewoon niet ondersteund om te mailen.
Maar ik vraag het toch nog even aan jullie, is dit een normale fout dan?
Of moet ik het gewoon anders doen?

Het staat er toch duidelijk:

Warning: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The mail() command is not allowed. in /www/vndv.com/j/d/e/jdesign/htdocs/verwerken.php on line 8

PHP draait daar dus in safe mode en mail() is uitgeschakeld. Gratis hosts geven meestal geen mail ondersteuning.

j design

Legacy Member
Ja ik weet het.
Wou het gewoon nog is vragen.
Ik was er juist aan bezig en damee.

Weet er iemand een oplossing voor vraag 1.
Dit is eigelijk de vraag die zou opgelost moeten worden.

Zir0h

Legacy Member
j design zei:
Ja ik weet het.
Wou het gewoon nog is vragen.
Ik was er juist aan bezig en damee.

Weet er iemand een oplossing voor vraag 1.
Dit is eigelijk de vraag die zou opgelost moeten worden.

Boxmodel probleem.
Uw code is om van te bleiten.

j design

Legacy Member
The_Assman zei:
Boxmodel probleem.
Uw code is om van te bleiten.

Ok, ik weet da k ni echt bak, ik ben er dan ook maar net mee bezig.

Kan je dan een hint, tip geven wat er anders moet.
Ik heb al wat opgezocht over boxmodel, jammergenoeg zijn er dan nog 1001 dingen die kunnen fout gaan.

edit: Ik heb al gevonden waar ik 2x die id gebruik.

j design

Legacy Member
Heb ik al geprobeert en werkt niet.

Ik heb ergens gelezen dat het aan mijn <p></p> ligt.
Ik ga eens herbeginnen en al mij paragrafen in een class steken.

Bedankt Xaves door die 2e inner id div te verwijderen hangt mijn footer er al terug aan.
Enkel op deze pagina al aangepast
jammer genoeg is wel mijn titelbalk om zeep..


Ik heb al wat overbodigheden uit de css file gehaald maar nog steeds.
Recentste css

Zir0h

Legacy Member
j design zei:
Heb ik al geprobeerd en werkt niet.

Ik heb ergens gelezen dat het aan mijn <p></p> ligt.
Ik ga eens herbeginnen en al mij paragrafen in een class steken.

Bedankt Xaves door die 2e inner id div te verwijderen hangt mijn footer er al terug aan.
Enkel op deze pagina al aangepast


Ik heb al wat overbodigheden uit de css file gehaald maar nog steeds.
Recentste css

Enkel op deze pagina al aangepast
Das raar, als ik uw css aanpas met firebug komt uw header mooi tegen uw inhoud. :)
http://files.linuxportaal.be/screenshots/originelecss.png
en
http://files.linuxportaal.be/screenshots/mijncss.png

j design

Legacy Member
Ik heb de link van de css erbij gezet.
Ze staan er echt bij.
Kijk gerust na.

Dit krijg ik te zien
edit: Heb hem in een html geinclude anders kon ik hem niet openen.
KLIK

Bij deze testpagina zijn er ook geen paragrafen --> geen gaps...??

Zir0h

Legacy Member
j design zei:
Ik heb de link van de css erbij gezet.
Ze staan er echt bij.
Kijk gerust na.

Dit krijg ik te zien
KLIK

En ik zie:
403 Forbidden!

The address you have entered is not open to the public.

j design

Legacy Member
Ik heb hierboven de link al aangepast.

Mijn conclusie is dat het toch de paragrafen zijn.
Ik snap alleen niet waarom.

Zir0h

Legacy Member
j design zei:
Ik heb hierboven de link al aangepast.

Mijn conclusie is dat het toch de paragrafen zijn.
Ik snap alleen niet waarom.

:cry::cry::cry:
Is da nu zo moeilijk?! Kopieer gwn
*{
margin:0;
padding:0;
}

In uw css.
Frack it, kga wat bsg zien. Ge luistert toch niet...

j design

Legacy Member
Ma kijk is in de nieuwe.
Het staat er. Ik luister wel.
Een printscreen van mijn code. Deze staat online op de site.
Guess what..
BEWIJS

Xavez

Legacy Member
Code:
* {margin: 0; padding: 0;}

body {
	background: #d2d2d2 url(img/bg.jpg) no-repeat center top;
	font: 15px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}

#header {
	background: transparent url(img/lay/header.png) no-repeat;
	width: 900px; height: 300px;
}

#container {
	background: transparent url(img/lay/content.png);
	width: 900px; min-height: 200px;	
}

#footer {
	background: transparent url(img/lay/footer.jpg) no-repeat;
	width: 900px; height: 130px;
}

#outer {
	width: 900px;
	margin: auto;
}

#inner{
	width: 700px;
	margin: auto;
}

a {color: #0c0; text-decoration: none; font-size: 16px;}
a:visited {color: #0c0;}
a:hover {color: #ccc;}
a:active {color: #ccc;}

/* BOX */
.b1f, .b2f, .b3f, .b4f {font-size:1px; overflow:hidden; display:block; background: #ddd}
.b1f {height:1px; margin:0 5px;}
.b2f {height:1px; margin:0 3px;}
.b3f {height:1px; margin:0 2px;}
.b4f {height:2px; margin:0 1px;}
.contentf {background: #ddd;}
.contentf div {margin-left: 5px;}

j design

Legacy Member
Ow sorry dan.
Ik moet mij excuseren.

Ik ga niet uit schaamte mijn posts verwijderen, al zou k wel willen.

Bedankt.

edit: Als ik nu toch zo lastig aant doen ben, waarom staat die * dan eigelijk?

Zir0h

Legacy Member
j design zei:
Ow sorry dan.
Ik moet mij excuseren.

Ik ga niet uit schaamte mijn posts verwijderen, al zou k wel willen.

Bedankt.

edit: Als ik nu toch zo lastig aant doen ben, waarom staat die * dan eigelijk?
* = universele selector.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan