tmagus
Legacy Member
Heb hier een raar probleem'ke op de pc van mijn schoonbroer.
Hem gebruikt hier een webapplicatie waar je gegevens kan uit exporteren, het exporteren gaat via een java applet applicatie.
Nu als ik deze start, krijg ik na een tijdje (soms wa rapper of later) de volgende error in de java Console:
"java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space"
Na wat opzoeken zou dat dus willen zeggen dat de Java heap space over zijn limiet zit qua geheugengebruik.
Maar kan ik als eindgebruiker dat ergens instellen dat de vm zijn heap space meer geheugen mag gebruiken?
Nog wat extra info:
Browser: Firefox/Internet explorer (crash allebei...)
Os: Vista 32bit
Intel setup'ke core 2 2gig ram
Bij mij thuis werkt deze applicatie trouwens perfect zoals het hoord, enigste verschil ik draai thuis Vista 64bit en heb 4 gig ram...
Wat heb ik al geprobeerd to fix it:
* Herinstalleren van firefox
* Herinstalleren van java vm
* Java control panal, tab java-->view en parameter toegevoegt "-Xms512m"
Blijf zelfde resultaat...crash na een tijdje exporteren...
Hem gebruikt hier een webapplicatie waar je gegevens kan uit exporteren, het exporteren gaat via een java applet applicatie.
Nu als ik deze start, krijg ik na een tijdje (soms wa rapper of later) de volgende error in de java Console:
"java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space"
Na wat opzoeken zou dat dus willen zeggen dat de Java heap space over zijn limiet zit qua geheugengebruik.
Maar kan ik als eindgebruiker dat ergens instellen dat de vm zijn heap space meer geheugen mag gebruiken?
Nog wat extra info:
Browser: Firefox/Internet explorer (crash allebei...)
Os: Vista 32bit
Intel setup'ke core 2 2gig ram
Bij mij thuis werkt deze applicatie trouwens perfect zoals het hoord, enigste verschil ik draai thuis Vista 64bit en heb 4 gig ram...
Wat heb ik al geprobeerd to fix it:
* Herinstalleren van firefox
* Herinstalleren van java vm
* Java control panal, tab java-->view en parameter toegevoegt "-Xms512m"
Blijf zelfde resultaat...crash na een tijdje exporteren...
