Archief - [PROG]-[JAVA] desktop mod maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
Hi,

ik zou een programma willen maken om gemakkelijk mijn muziek te kunnen afspelen. Deze staan gesorteert in enkele folders qua genre, dus zou ik via een handige lijst de mappen willen selecteren die ik wil afspelen.

Het gemakkelijkste zou natuurlijk zijn om die list op mn desktop te krijgen, en die te laten opstarten met windows.
Nu is mn vraag.. hoe maak ik zo iets? :s

Ik heb gisteren rondgekeken & ik vond niet echt iets bruikbaars. Aangezien ik enkel java kan programmeren, kan ik ook geen andere talen gebruiken.

thx!

Sven

schop aars

Legacy Member
wat bedoel je eigenlijk?
- dat ge zelf een lijst maakt die em dan moet afspelen??
-of dat ge automatisch een lijst krijgt van de directories waar uw liedjes in zitten??

eerste zou ge kunnen door de urls van de files op te slaan in een bestand en dit te openen.
dan zou ge ook steeds bij het openen moeten checken of al die iles er nog effectief staan en indien dit niet het geval is de afwezige files verwijderen.

bij het tweede da weetek zelf nie mor dan moeje is opzoeken op google
"directory listing java" ofzoiets

NaaiT

Legacy Member
nee da weet ik wel, mijn vraag is HOE da op de desktop te krijgen ;)

Tyfius

Legacy Member
Onder windows hebde ergens in uw my docs een map Desktop. Daarin ofzo ?

NaaiT

Legacy Member
euh das toch gewoon u map waar u icoontjes in zitten? ;) Da zijn geen programma's die on startup uitgevoerd worden eh

Tyfius

Legacy Member
Daarvoor bestaat de map StartUp. Vindt je ook terug onder start - program files.

NaaiT

Legacy Member
Maar dan gaat die waarschijnlijk gewoon het java bestand executen. Dat is niet echt de bedoeling, het moet wel degelijk een desktop mod worden. (dus niet dat er een apart schermke opent, maar dat dat schermke onderdeel is van uw bureaublad)

killgore

Legacy Member
er een java applet van maken, in html docje steken en dan als active desktop page instellen.

NaaiT

Legacy Member
goh wie we hier hebben zie! :)

java applet maken lukt ongeveer, enkel krijg ik probs als ik die in een html docje steek: "java.security.accescontrolexception... acces denied for read"

Ik heb er es op gehoohelt & gevonden dat ik een of ander ding moest zelf signen. Nu weet ik niet of dit nog nodig is, aangezien ik die htmlpagina niet online ga gebruiken?

Verder weet ik ook helemaal niets over actieve desktops etc, maar daar kijk ik dan later wel eens voor ;)

thx

Tombo

Legacy Member
Moet je niet gewoon een policy file aanmaken en access granten? Je kan die file dan mee opstarten via: -Djava.security.policy.

killgore

Legacy Member
NaaiT zei:
goh wie we hier hebben zie! :)
lang geleje he :p

over die fout weet ek nie veel, nog niet met applets geprutst ;) (kheb men buik vol van de gewoon java progskes vo tschool :p).

desktop dingske: men gaat naar beeldschermeigenschappen (ofte rechtsklikken op bureaublad en eigenschappen). Men klikke op bureaublad, men klikke onderaan op bureaublad aanpassen. Daarna klikken me op het prachtige tabblad "website" en dan selecteert men de te laden website (welke zover ik weet ook dus een lokaal html document kan zijn :)).

NaaiT

Legacy Member
goh k da lukt dus al :)

heel langen tijd zitten prullen aan die security, is mij uiteindelijk gelukt.

2 probleempjes over atm:
- als ik een actieve desktop instel, krijgen de namen van mn desktopicoontjes een achtergrondkleur. :s Wat het ene met het andere te maken heeft, dno, maar ik vind het wel erg irritant
- de grootte van de applet: deze is afhankelijk van de inhoud, dus variabel. Bij mn htmldoc kan ik dus geen hoogte-breedte ingeven. Maar hij voert nu telkens een standaard hoogte/breedte in? Hoe kan ik die ook variabel maken?

btw, sava kill? :)

killgore

Legacy Member
sava, sava, van tijd speel ek zelfs nog is mohaa (hoewel et zeeeeer sporadisch is :p).

voor da eerste: hangt af van de achtergrondkleur van uw bureaublad (da klein balkske naast het scroll-lijstje waar ge achtergrond-afbeelding kunt kiezen). Ik betwijfel of je doorzichtig kan kiezen, maar je kan altijd een passend kleurtje nemen :).
2e: proberen met relatieve height/width te werken in je stylesheets? (procentueel dus). Zulke zaken zijn niet echt men sterkste kant.

NaaiT

Legacy Member
1. jammer genoeg kan je niet doorzichtig :( ik vind het maar héél onozel dat die kleur moet ingesteld worden, heeft op zich toch nx met die applet te maken?
2. noop werkt ook niet. Zelf al moest het werken in het html-bestandje, zou het nog niet werken op de active desktop. Deze opent de applet in een venster met standaard grootte. Je kan die dan wel manueel resizen, maar er blijven langs elke kant zowieso +-30px over.

Er moet wel een andere manier zijn om die applet op de desktop te krijgen.. alleen hoe?
Er zijn proggies op de markt die desktopmods kunnen maken, maar die werken jammer genoeg niet op java. & ik ga ook niet voor 1 modje een totaal andere programmeertaal leren.. ;)

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan