Trax^
Legacy Member
Elke leerling kan maximaal 20 punten behalen. Wordt een negatief getal, niets of een getal groter dan 20 ingevuld, dan verschijnt een passende foutboodschap en moet de beoordeling van deze leerling opnieuw ingevoerd kunnen worden.
Hier zit ik dus met vast. Zou iemand mij kunnen helpen
Hier zit ik dus met vast. Zou iemand mij kunnen helpen
Code:
<html>
<head>
<body>
<script language="Javascript">
leerling = new Array("Wesley Somers","Olivier Vanzeir","Steven Vandeweyer","Tim Jarta","Stefan Van Roy","Filip Rutgeerts","Jeroen Vandeperre");
punten = new Array(7);
var totaal=0;
for (var i = 0; i<7 ; i++)
{
punten[i]=parseFloat(prompt(leerling[i],''));
totaal+=punten[i]
}
//Tabel maken
leerling.sort()
document.write("<b><i><u><h2><center>","Aantal leerlingen en klas","</center><br></b></i></u></h2>");
document.write("<table border = '1' align = 'center'>");
for (var i = 0; i<7 ; i++)
{
document.write('<tr><td><center>',leerling[i],'</td><td></center>',punten[i],'</td></tr>');
}
document.write('<tr><td><center>','Gemiddelde','</td><td></center><b>',totaal = Math.round(totaal)/i,'</b></td></tr>');
document.write('</table>');
</script>
</body>
</head>
</html>