Archief - [PROG]-[VB.NET] Buttons aanspreken in Run-Time

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

diablo_732

Legacy Member
ik heb allerlei buttons aangemaakt in runtime, maar hoe spreek ik die nu aan :confused:

Code uit design-time :

Private Sub form_Load ...
Dim obtnX as Button
obtnX = new Button
obtnX.Name = "btn1"
obtnX.Value = "test"
Controls.Add(obtnX)
End Sub

Nu zou ik dus een Click_Event moeten hebben voor die knop... Ik had gedacht aan :

Private Sub Btn1_Click ... Handles btn1.Click

Maar dat zou niet gaan, of ik heb iets mis getypt. Wie kan me helpen :$

Cakeman

Legacy Member
Gho, het is weer een tijd geleden, dus ik kan er compleet naast zitten, maar ik dacht dat je gewoon een procedure moet maken en die kan je dan aan de lijst van EventHandlers toevoegen, na het maken van de knop.

diablo_732

Legacy Member
Cakeman zei:
Gho, het is weer een tijd geleden, dus ik kan er compleet naast zitten, maar ik dacht dat je gewoon een procedure moet maken en die kan je dan aan de lijst van EventHandlers toevoegen, na het maken van de knop.

:eek:
Maar als het werkelijk zo is , dan ga ik toch eens een hartig woordje spreken met onze docent. Die geeft dus niks of niks uitleg bij VB.NET
En dan moet je weten dat ik vrij goed ben in zulke vakken (En dan probeer ik dit niet te zeggen om te stoefen he!) , je moet je dus niet vragen hoe anderen daarover denken :doh:

Snake

Legacy Member
Ik denk dat het zo zit:

dit typ je in je form_load:

AddHandler btn1.MouseDown, AddressOf btn1_MouseDown

en dan maak je een sub btn1_MouseDown

Joriz

Legacy Member
werk je in visual studio .NET? Dan kan je het grafisch volledig doen via de properties.

diablo_732

Legacy Member
Snake zei:
Ik denk dat het zo zit:

dit typ je in je form_load:

AddHandler btn1.MouseDown, AddressOf btn1_MouseDown

en dan maak je een sub btn1_MouseDown


jep , we hebben het vandaag gevonden met een paar man :applause:
Toch bedankt voor je help :niceone:

@Joriz : Het moet in Run-Time :)

Rage

Legacy Member
diablo_732 zei:
:eek:
Maar als het werkelijk zo is , dan ga ik toch eens een hartig woordje spreken met onze docent. Die geeft dus niks of niks uitleg bij VB.NET

Hoeft die toch niet? Hogere school/unief is toch 99% zelfstudie? En ge kunt toch altijd terecht bij een of andere assistent?

H@voc_!nc.

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Hoeft die toch niet? Hogere school/unief is toch 99% zelfstudie? En ge kunt toch altijd terecht bij een of andere assistent?

waarom betaalde dan inschrjvingsgeld?

diablo_732

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Hoeft die toch niet? Hogere school/unief is toch 99% zelfstudie? En ge kunt toch altijd terecht bij een of andere assistent?

Op Hoge School heb je geen assistenten en je kan pas zelfstudie doen als je weet naarwaar je zoekt...
Zo wist ik dat je controls kan aanspreken in run-time omdat ze in een control-collection zitten. Als je dat zoekt in de help , vind je de oplossing wel...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan