Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
:
.
.
.
.
.
. Basis gade allemaal perfect verstaan ze, ma het is gewoon stom om er u nu algemeen op gaan toe te leggen.killgore zei:hm, ik heb in de fnac eens (paar maand gelede) een boek over java game programming gezien dat vrij veel op AI focuste, mssch iets voor u (kvermoed da ge wrsch java ziet).
Anyway, ik doe ir (1e bach) en met hetgene wat wij van programmeren zelf gezien hebben (dat ongeveer hetzelfde is als 1e bach informatica, toch aan ugent) heb je echt nog niet genoeg kennis om deftige AI te gaan ontwikkelen. Basis gade allemaal perfect verstaan ze, ma het is gewoon stom om er u nu algemeen op gaan toe te leggen.
Wa ge beter kunt doen is enkele toepassingen zoeken waar ge basis logica in moet steken, zoals puzzle-games. Dit is nog geen echte AI, maar bevat vaak een hele reeks aan logische redeneringen, waarop AI grotendeels is gebaseerd.
.
.jah, ik ken oberon, maar kan er niet in proggennickman zei:Hey, ik krijg nu geen java, maar een taal die er wel wat op trekt (Oberon moest ge ze kennen?), vanaf volgend jaar krijgen we C++ dus dan kan ik al iets uitgebreidere programma's gaan maken.
En het is de bedoeling om te beginnen bij een "AI" voor puzzel games, dat is volgens mij ook zowa de simpelste, en ik ga mij er niet volledig op toe leggen, maar ik ben er wel zeer in geïntereseerd van hoe dat allemaal in elkaar zit. en als ik het nu niet allemaal versta, dan komt dat nog wel.
.
).
. Kdenk gewoon dat de meeste nu op school/werk zijn of aant blokken (zoals ik eigenlijk zou moeten doen en ga doen binnen 2 min
)hehe,nickman zei:Hey, ik krijg nu geen java, maar een taal die er wel wat op trekt (Oberon moest ge ze kennen?), vanaf volgend jaar krijgen we C++ dus dan kan ik al iets uitgebreidere programma's gaan maken.
En het is de bedoeling om te beginnen bij een "AI" voor puzzel games, dat is volgens mij ook zowa de simpelste, en ik ga mij er niet volledig op toe leggen, maar ik ben er wel zeer in geïntereseerd van hoe dat allemaal in elkaar zit. en als ik het nu niet allemaal versta, dan komt dat nog wel.
oberon, tja, wa kunde er over zeggen
zit dus bij u voor een deeltje in de les
een van die vervelende iaj'ers (jaja, die laatste rij....) zorg dat je eerst software engeneering achter de rug hebt. dan kun je al wel beetje deftig programmeren, maar dan is het niet meer de moeite om te beginnen in oberon aan een puzzlegame ofzo. conclusie, wacht tot ge c++ kent. daar kunde serieuse dingen mee
ge zult trouwens niet meer zoveel tijd over hebben tweede semester... ze ni da'k u ni gewaarschuwd heb he
.
.
.
.
Oberon is toch afgeleid van Pascal? Die heeft toch een beduidend andere syntax dan Java. (Object) Pascal (of Delphi) code zal dus het meeste lijken op wat je zoekt.nickman zei:Hey, ik krijg nu geen java, maar een taal die er wel wat op trekt (Oberon moest ge ze kennen?)

Hale zei:AI zit meestal toch vervat in redelijk kleine algoritmes dus een heel goeie programmeerkennis is zowiezo niet echt nodig ( m.a.w. ge hoeft niet eerst een killer design en architectuur uit uw mouw weten te schudden voor ge iets kunt maken ).
enkele termen waar ge misschien wat op kunt googlen ( niet alles is specifiek voor games though ) :
A* search algorithm,
reinforcement learning,
multi agent systems,
version spaces,
inductive trees,
ID3 inductive tree learning algorithm,
artificial neural networks,
evolutionary computing,
genetic algorithms,
machine learning,
...