Lama`NiFkE
Legacy Member
Beste,
Ik zit met een klein probleemke.
'k moet voor een werkske een microcontroller gebruiken waar mee ik een spanning moet inlezen en weer een nieuwe spanning uitzenden in de vorm van een blokgolf (blokgolf is dus een laag en dan weer hoog en herhalen).
Als de ingangsspanning veranderd dan moet ook weer een nieuwe blokgolf worden uitgezonden.
Maar eerst ging ik dit in basic doen met het inlezen van de spanning en dan een subroutine te maken voor de blokgolf met de ingelezen waarden.
Wegens enkele technische redens kan ik basic niet gebruiken omdat de periode van de blokgolf een te hoge frequentie nodig heeft en basic dient het geschreven programma eerst nog te 'omvormen/vertalen naar machinetaal' wat voor een traagheid zorgt dat we onze gewenste frequentie niet halen.
Vandaar dat we alles in assambler moeten doen omdat deze dichter bij de 'machinetaal' staat. Maar help ik versta er niets van :/
MOV langs hier MOV langs daar dan nog zo'n dingen... HELP
Zou er iemand mij persoonlijke via msn ofzo willen helpen met het maken van dit programma ? (is wat dringend
)
sorry voor den lange tekst ma kweetnie goe hoe ik het moet verwoorden
Ik zit met een klein probleemke.
'k moet voor een werkske een microcontroller gebruiken waar mee ik een spanning moet inlezen en weer een nieuwe spanning uitzenden in de vorm van een blokgolf (blokgolf is dus een laag en dan weer hoog en herhalen).
Als de ingangsspanning veranderd dan moet ook weer een nieuwe blokgolf worden uitgezonden.
Maar eerst ging ik dit in basic doen met het inlezen van de spanning en dan een subroutine te maken voor de blokgolf met de ingelezen waarden.
Wegens enkele technische redens kan ik basic niet gebruiken omdat de periode van de blokgolf een te hoge frequentie nodig heeft en basic dient het geschreven programma eerst nog te 'omvormen/vertalen naar machinetaal' wat voor een traagheid zorgt dat we onze gewenste frequentie niet halen.
Vandaar dat we alles in assambler moeten doen omdat deze dichter bij de 'machinetaal' staat. Maar help ik versta er niets van :/
MOV langs hier MOV langs daar dan nog zo'n dingen... HELP
Zou er iemand mij persoonlijke via msn ofzo willen helpen met het maken van dit programma ? (is wat dringend
)sorry voor den lange tekst ma kweetnie goe hoe ik het moet verwoorden

en heb daar help bij nodig
.
Kheb u foute gezien ze
, u lus ging nie echt lusgedrag vertone
