Verata
Legacy Member
Hey iedereen,
ik ben nog maar net begonnen met eens een stapje in de "programmeerwereld" te zetten. Ik wou even, een klein programmatje schrijven dat eigenlijk een héééél beperkte rekenmachine is. nuja, hier is de code:
Wat is hier fout aan? hij wil de band niet leggen tussen vb TelOp in de main method, en TelOp de gewone method.
een weet iemand soms een link naar een echte complete basic tutorial? zo waar alles zoals string, void, e.d. uitgelegt wordt? zou echt een grote hulp zijn! ik ben nu bezig in een kleine tutorial van microsoft zelf, (stond een link op de DAE website).
en als ik start without debugging, en ik druk op yes wegens de fouten, krijg ik in mijn console iets totaal anders. ik krijg een lijn tekst die ik in een vorig programmatje eens wou uitproberen, maar dit staat helemaal niet in de code van het programma dat ik wil uitvoeren. iemand die weet wat dit is? ik gebruik microsoft visual c#2008
Dank bij voorbaat
Greets,
Tim
ik ben nog maar net begonnen met eens een stapje in de "programmeerwereld" te zetten. Ik wou even, een klein programmatje schrijven dat eigenlijk een héééél beperkte rekenmachine is. nuja, hier is de code:
Code:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
string WatDoen = Console.ReadLine();
if (WatDoen == "optellen")
{
TelOp;
}
if (WatDoen == "aftrekken")
{
Aftrekken;
}
if (WatDoen == "vermenigvuldigen")
{
Vermenigvuldig;
}
if (WatDoen == "delen")
{
Deel;
}
}
static void TelOp()
{
Console.WriteLine(5 + 2);
}
static void Aftrekken()
{
Console.WriteLine(5 - 2);
}
static void Vermenigvuldig()
{
Console.WriteLine(5 * 2);
}
static void Deel()
{
Console.WriteLine(5 / 2);
}
}
}
Wat is hier fout aan? hij wil de band niet leggen tussen vb TelOp in de main method, en TelOp de gewone method.
een weet iemand soms een link naar een echte complete basic tutorial? zo waar alles zoals string, void, e.d. uitgelegt wordt? zou echt een grote hulp zijn! ik ben nu bezig in een kleine tutorial van microsoft zelf, (stond een link op de DAE website).
en als ik start without debugging, en ik druk op yes wegens de fouten, krijg ik in mijn console iets totaal anders. ik krijg een lijn tekst die ik in een vorig programmatje eens wou uitproberen, maar dit staat helemaal niet in de code van het programma dat ik wil uitvoeren. iemand die weet wat dit is? ik gebruik microsoft visual c#2008
Dank bij voorbaat

Greets,
Tim