Archief - [PROG]C++ Klok / timer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

/\quila

Legacy Member
Hoi,

Ik zou moeten bereiken dat een functie uitgevoerd wordt op een bepaald tijdstip, of na x aantal seconden. Resolutie moet +-1seconde zijn en procesbelasting minimaal.

Wat zou ik hier voor kunnen gebruiken? Ik heb enkele scriptjes gevonden, maar die hadden ofwel een 100% belasting ofwel gebruikten ze dubieuze code als Sleep...

Mvg,
Aquila

killgore

Legacy Member
in std C++ kan je niet direct iets doen (hetzij je in assembler ofzo schrijft).

Het beste dat je kan doen is met timers uit de winapi werken.

Bavo aka Joske

Legacy Member
Wat is er dubieus aan sleep? In Java werkt elke soort van treaded timing zo. Is het anders in C?

/\quila

Legacy Member
Een docent heeft mij dat ooit eens ten stelligste afgeraden, geen idee waarom.

Oplossing voor het probleem heb ik uiteindelijk gevonden...
System::Windows::Forms::Timer^ Timer1;


Volgend probleem, iemand die weet hoe bij een WebBrowser, de source code van een frame als String kan worden gegeven?
Hoofdpagina is eenvoudig,

WebBrowser1->DocumentText

Maar hoe werkt dit voor een frame?

WebBrowser1->Document->Window->Frames["main"]->Document->ToString()

Werkt dus niet...


Mvg,
Aquila

killgore

Legacy Member
Bavo aka Joske zei:
Wat is er dubieus aan sleep? In Java werkt elke soort van treaded timing zo. Is het anders in C?
in java ga je met timer events werken :/.
In C is dat geen dubieuze functie, tis gewoon dat het gedrag nogal ongedefinieerd is door verschillende systeemimplementaties.
/\quila zei:
Volgend probleem, iemand die weet hoe bij een WebBrowser, de source code van een frame als String kan worden gegeven?
Hoofdpagina is eenvoudig,

WebBrowser1->DocumentText

Maar hoe werkt dit voor een frame?

WebBrowser1->Document->Window->Frames["main"]->Document->ToString()

Werkt dus niet...


Mvg,
Aquila

hoe kunnen wij dat nu weten? We weten niet eens wat voor framework of API je gebruikt :/.

/\quila

Legacy Member
Srry!
MC++, Win32, gebruik van system.dll en system.windows.forms.dll

Onderstaande functie is private van
public ref class Layout: public System::Windows::Forms::Form
Code:
   void KnopTestBox_Click( System::Object^ , System::EventArgs^ /*e*/ )
   {
	    System::Windows::Forms::MessageBox::Show( WebBrowser1->Document->Window->Frames["main"]->Document->ToString() );
   }

Geeft dus als output System.Windows.Forms.HtmlDocument.
Alles is werkt correct, MessageBox is maar tijdelijk om te controleren of er correcte string wordt gereturned.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan