Duffman-
Legacy Member
Beste,
ik ben een applicatie aan het schrijven in C. Nu is het de bedoeling dat ik een array ga bijhouden van een tweedimensionale array. Hoe kan ik dit bekomen? Het is ook de bedoeling dat ik deze tabel dynamisch ga alloceren (realloc) omdat ik in het begin niet kan weten hoeveel keer ik de tweedimensionale tabel ga opslagen. Ik snap nu niet goed in wat voor soort array ik verschillende tweedimensionale tabellen ga opslaan. Weet iemand hoe ik dit kan bekomen? Ik dacht dit eerst te doen door een tabel bij te houden met de verschillende pointers naar de tweedimensionale tabel maar het probleem is dat het adres naar de tweedimensionale tabel hetzelfde kan blijven. Deze tweedimensionale tabel is namelijk ook dynamisch gealloceerd.
Greetz,
Duffman-
ik ben een applicatie aan het schrijven in C. Nu is het de bedoeling dat ik een array ga bijhouden van een tweedimensionale array. Hoe kan ik dit bekomen? Het is ook de bedoeling dat ik deze tabel dynamisch ga alloceren (realloc) omdat ik in het begin niet kan weten hoeveel keer ik de tweedimensionale tabel ga opslagen. Ik snap nu niet goed in wat voor soort array ik verschillende tweedimensionale tabellen ga opslaan. Weet iemand hoe ik dit kan bekomen? Ik dacht dit eerst te doen door een tabel bij te houden met de verschillende pointers naar de tweedimensionale tabel maar het probleem is dat het adres naar de tweedimensionale tabel hetzelfde kan blijven. Deze tweedimensionale tabel is namelijk ook dynamisch gealloceerd.
Greetz,
Duffman-


.
.