Archief - [PROG][EXCEL] Vraag ivm met een formule!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Yeps gasten,

Ik zit op mijn stage en ik moet een excel database maken van de stock.. Ik zou moeten een formule toepassen..

Het gaat als volgt, ik heb een sheet voorraad, en een sheet bestelling.. Wannere ik in de voorraad bv, Broeken als ik daar 12 invul, de minimumvoorraad voor broeken is 10, dan zou hij bij bestelling bij broeken zetten IN HET GROEN (groen vakje, hoe doe ik dat?) dat er 12 in voorraad zijn.

MAAR, moesten er nu maar 9 broeken zijn, zou er dan in voorraad in een ROOD kader 9 moeten komen..

Ik zou echt niet weten hoe ik er aan moet beginnen ...

Emerxill

Legacy Member
Ge kunt da in vba doen (op google kunde genoeg tutorials vinden), moest ge dat ni zo zien zitten -> Format -> Contitional Formatting...

Kr0meel

Legacy Member
Versta ik dit goed?:

In het voorraadblad staat een kolom met minimum voorraad, en één met huidige voorraad per product.

In het bestellingenblad staat één kolom waar per product ofwel
A) Een leeg groen vakje staat (indien voorraad >= minimum)
B) Een rood vakje met de huidige voorraad staat(indien voorraad < minimum)

Is naar mijn inzicht dan nog steeds niet erg logisch. Ik zou zeggen:

Op het bestellingenblad moet, van de producten waar de stock te klein is, komen te staan hoeveel er bijbesteld moeten worden....

Omschrijf s duidelijker?

neo_rufus

Legacy Member
bij voorwaardelijke opmaak kan je dit

opmaak >> voorwaardelijke opmaak

"celwaarde is tussen 0 en 10" >> opmaak >> patronen >> opvulkleur (rood)
"celwaarde is tussen 0 en 999" >> opmaak >> patronen >> opvulkleur (groen)

ik zeg 999, maar dit kan een ander groot getal zijn, misschien dat excel ook een vast statement heeft voor het grootst mogelijke getal, maar dit ken ik niet.

killgore

Legacy Member
neo_rufus zei:
bij voorwaardelijke opmaak kan je dit

opmaak >> voorwaardelijke opmaak

"celwaarde is tussen 0 en 10" >> opmaak >> patronen >> opvulkleur (rood)
"celwaarde is tussen 0 en 999" >> opmaak >> patronen >> opvulkleur (groen)

ik zeg 999, maar dit kan een ander groot getal zijn, misschien dat excel ook een vast statement heeft voor het grootst mogelijke getal, maar dit ken ik niet.
std-opvulkleur groen maken ?

neo_rufus

Legacy Member
wat bedoel je met "std-opvulkleur groen"?

kzie hiernet kl foutje van mij.

tweede celwaarde moet tussen "10 en 999" zijn natuurlijk

neo_rufus

Legacy Member
already told him

maar ik denk da topicstarter niet meer leeft ...

Stevitski

Legacy Member
ja alles werkt nu perfect gasten! bedankt voor alle uitleg!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan