Archief - [prog][java] classpath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

.Acku.

Legacy Member
Probeer working dir eens op uw dir te zetten waar die z002151 klasse in staat.

PS: Met Eclipse of Jcreator e.a programma's gaat dat allemaal vanzelf joh

KiLLahFreak

Legacy Member
.Acku. zei:
Probeer working dir eens op uw dir te zetten waar die z002151 klasse in staat.

PS: Met Eclipse of Jcreator e.a programma's gaat dat allemaal vanzelf joh

mjah voor gewone java maar j2ee heb ik zo toch nog niet in gang gekregen enkel via het classpath of is dat weer verandert in eclipse?

loopylama

Legacy Member
KiLLahFreak zei:
mjah voor gewone java maar j2ee heb ik zo toch nog niet in gang gekregen enkel via het classpath of is dat weer verandert in eclipse?

naar configuratiescherm ===>systeem====>geavanceerd===>omgevingsvariabelen gaan

daar bij het bovenste kot nieuw en als

variabele: CLASSPATH
en waarde: .

classpath in hoofdletters!

WHiSPy

Legacy Member
KiLLahFreak zei:
mjah voor gewone java maar j2ee heb ik zo toch nog niet in gang gekregen enkel via het classpath of is dat weer verandert in eclipse?

Hebt gij enig idee wat J2EE is? :)

Als ge 'n import wil doen van jar's, dan moet ge ze in ieder geval niet in de path van windows zetten, hé. Daarvoor hebt ge in eclipse genoeg mogelijkheden. (google levert in ieder geval genoeg antwoorden op daarvoor)

KiLLahFreak

Legacy Member
WHiSPy zei:
Hebt gij enig idee wat J2EE is? :)

Als ge 'n import wil doen van jar's, dan moet ge ze in ieder geval niet in de path van windows zetten, hé. Daarvoor hebt ge in eclipse genoeg mogelijkheden. (google levert in ieder geval genoeg antwoorden op daarvoor)

euh in mijn boek staat ik dat ik daar ook zo toegangen moet voor maken J2EE_HOME enzo
dus heb ik dat maar gedaan en dat marcheert maar in eclipse lukt het niet

killgore

Legacy Member
WHiSPy zei:
Hebt gij enig idee wat J2EE is? :)

Als ge 'n import wil doen van jar's, dan moet ge ze in ieder geval niet in de path van windows zetten, hé. Daarvoor hebt ge in eclipse genoeg mogelijkheden. (google levert in ieder geval genoeg antwoorden op daarvoor)
idd, met eclipse gaat dit vreselijk makkelijk.

En zet inderdaad, als je die jar voor veel bestanden nodig hebt hem in de omgevingsvariabele CLASSPATH (zoals hierboven uitgelegd, maar dan niet enkel het . toevoegen) en laat je compiler die classpath gebruiken.

.Acku.

Legacy Member
forloRn_ zei:
Installeer gewoon Eclipse (www.eclipse.org). 't Is gratis, steengoed en wordt overal in de industrie gebruikt.

Maar misschien een beetje te overpowered voor een beginnen programmeur die enkel een COMPILE knop wilt.
Zoals ik dus zei "zet Working Dir eens juist". Dat staat in uw afbeelding toch?

forloRn_

Legacy Member
.Acku. zei:
Maar misschien een beetje te overpowered voor een beginnen programmeur die enkel een COMPILE knop wilt.

Gewoon een nieuw project maken, je klasses toevoegen en op het groene pijltje klikken om te runnen. Moeilijk hoor.

Tyfius

Legacy Member
En waarom eclipse, en niet die andere goede java editor (naam ontgaat me even, .acku weet wel waar ik het op heb) ?

loopylama

Legacy Member
ge gaat naar configuratiescherm d
aar kiesde systeem
dan het tabblad geavanceerd
en daar omgevingsvariabelen kiezen

daar bij het bovenste kot nieuw en als

variabele: CLASSPATH
en waarde: .

classpath in hoofdletters!

.Acku.

Legacy Member
Tyfius zei:
En waarom eclipse, en niet die andere goede java editor (naam ontgaat me even, .acku weet wel waar ik het op heb) ?

IntelliJ? Is niet gratis. Jcreator Lite wel, die heb ik nog tijdje gebruikt. is best wel aanrader vor beginners.

@Forlorn, een kubus tekenen in autoCAD is ook op drie knppjes duwen en lijntjes trekken. Moeilijk hoor. Toch wil ik het u eens vlot zien doen. Het is een dwaze opmerking te zeggen dat iets doodsimpel is een sje weet hoe. Hoe meer features hoe ingewikkelder het geheel voor zij die het niet nodig hebben, punt uit.

dJeez

Legacy Member
.Acku. zei:
IntelliJ? Is niet gratis. Jcreator Lite wel, die heb ik nog tijdje gebruikt. is best wel aanrader vor beginners.
De nieuwe versie van NetBeans zou naar verluid ook niet zo slecht zijn (wel nog steeds niet zelf gebruikt - ik ben verknocht aan Eclipse :p).

En JBuilder Foundation kan ook wel interessant zijn.

.Acku.

Legacy Member
dJeez zei:
De nieuwe versie van NetBeans zou naar verluid ook niet zo slecht zijn (wel nog steeds niet zelf gebruikt - ik ben verknocht aan Eclipse :p).

En JBuilder Foundation kan ook wel interessant zijn.

Aja, juist, NetBeans is hier wat in de vergeethoek geraakt maar schijnt een goed inhaalmaneuver gedaan te hebben.
JBuilder? Ma eikes! ;)

killgore

Legacy Member
.Acku. zei:
Maar misschien een beetje te overpowered voor een beginnen programmeur die enkel een COMPILE knop wilt.
Zoals ik dus zei "zet Working Dir eens juist". Dat staat in uw afbeelding toch?
goh, van overpower is er imho echt geen sprake :). De IDE is goed genoeg uitgewerkt om zowel voor pro als beginner makkelijk & handig te zijn ;). Aan univ zijn we ook na 2 weken onmiddelijk op eclipse overgeschakelt. Je bent vrij een ide te gebruiken, ma op het examen is het ofwel eclips ofwel cmd-line compile :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan