f00raap
Legacy Member
Beste programmers,
Ik ben aan het uitzoeken hoe je met JDBC kan werken in java, ik gebruik daarvoor een cursus die ik heb gevonden op www.ivobrugge.be .
Nu ben ik een oefening begonnen. Voor Klanten weer te geven in een Combobox.
Ik heb deze code ik gebruik hiervoor een applet:
Nu geeft hij als fout:
The class f1.Applet1 is not a subclass of java.awt.Applet
Kan iemand mij helpen? Als iemand eventueel nog een site weet waar alles gemakkelijk uitgelegd staat over JDBC mag hij het laten weten.
Greetz f00raap
Ik ben aan het uitzoeken hoe je met JDBC kan werken in java, ik gebruik daarvoor een cursus die ik heb gevonden op www.ivobrugge.be .
Nu ben ik een oefening begonnen. Voor Klanten weer te geven in een Combobox.
Ik heb deze code ik gebruik hiervoor een applet:
Code:
package f1;
import java.applet.*;
import java.net.*;
import java.sql.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
public class Applet1 extends javax.swing.JFrame {
//verwijzing naar het pad van de database
final static String DBPAD = "F:/Java/Databanken/F1/shop.mdb";
//wanneer de db in dezelfde map als de toepassing staat kan dit:
//final static URL DBurl = F1.class.getResource("shop.mdb");
//final static String DBPAD = DBurl.toString().substring(6);
final static String DB = "jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" +DBPAD ;
//of met een ODBC-koppeling:
//final static String DB = "jdbc:odbc:shop";
public Applet1() {
initComponents();
haalKlantNamen();
}
public void haalKlantNamen(){
Connection con;
Statement s;
ResultSet rs = null;
try {
Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
} catch (ClassNotFoundException e) {
System.out.println("Error: " + e);
}
try {
con = DriverManager.getConnection( DB ,"","");
s = con.createStatement();
rs = s.executeQuery("select * from klant order by naam");
if (rs != null)
while ( rs.next() ) {
cb.addItem(rs.getString("Naam"));
}
s.close();
con.close();
} catch (SQLException e) {
System.out.println("Error: " + e);
}
}
private void initComponents() {//GEN-BEGIN:initComponents
jPanel1 = new javax.swing.JPanel();
cb = new javax.swing.JComboBox();
setTitle("Werken met JDBC");
addWindowListener(new java.awt.event.WindowAdapter() {
public void windowClosing(java.awt.event.WindowEvent evt) {
exitForm(evt);
}
});
jPanel1.setPreferredSize(new java.awt.Dimension(200, 200));
jPanel1.add(cb);
getContentPane().add(jPanel1, java.awt.BorderLayout.CENTER);
pack();
}//GEN-END:initComponents
private void exitForm(java.awt.event.WindowEvent evt) {//GEN-FIRST:event_exitForm
System.exit(0);
}//GEN-LAST:event_exitForm
public static void main(String args[]) {
new Applet1().show();
}
// Variables declaration - do not modify//GEN-BEGIN:variables
private javax.swing.JComboBox cb;
private javax.swing.JPanel jPanel1;
// End of variables declaration//GEN-END:variables
}
Nu geeft hij als fout:
The class f1.Applet1 is not a subclass of java.awt.Applet
Kan iemand mij helpen? Als iemand eventueel nog een site weet waar alles gemakkelijk uitgelegd staat over JDBC mag hij het laten weten.
Greetz f00raap
.