pieta
Legacy Member
Code:
import tio.*;
class Mijnenveger {
public static void main (String[] args){
int m,n,b;
System.out.println("geef een getal in voor het aantal rijen");
m = Console.in.readInt();
System.out.println("geef een getal in voor het aantal kolommen");
n = Console.in.readInt();
System.out.println("geef een getal in voor het aantal bommen");
b = Console.in.readInt();
for (int G = -1; G < m ; G++) {
for (int H = -1; H < n; H++)
if (G == -1 && H == -1)
System.out.print(" ");
else if (G == -1)
System.out.print(H);
else if (H == -1)
System.out.print(G);
else
System.out.print("#");
System.out.println();
}
eception in thread "main'' java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException:" end an het getal wak ingeef bij mn kolom" at mijneveger.main<mijneveger.java:32>


Chekc uw instellingen. En doe eens een ander soort van System.out in het begin, ge zult zien dat ge de verkeerde klasse aan het uitvoeren zijt.
.