Hell
Legacy Member
Mijn doel is om een software te maken als entertainment en educatie tegelijkertijd.
Ik doe dit met macromedia Director mx2004 in Lingo.
De vele software dat ik tot nu toe hebt gemaakt was altijd al rechtstreekse streaming van de CD-Rom. Voor dit project ben ik genoodzaakt om er een installatie van te maken. Dus men steekt de CD-Rom in de computer en er gebeurd een installatie waar men de gebruiker zelf nog kan bepalen waar hij het wil installeren (Tot nu toe is dat simpel met talrijke compilers op het net).
Na installatie start het programma op en als eerste stap moet de gebruiker zijn naam ingeven. De naam van de gebruiker wordt dan ook de filename dat opgeslagen wordt. ALs de gebruiker op Quit klikt dan moet het programma de file dat net aangemaakt werd ge-update worden. En in die file bevat dan gegevens zodat vb. de gebruiker niet van Level 1 moet herbeginnen.
Een paar goede (en echt goede duidelijke) tutorial links zou welkom zijn of een prachtige uitleg van de pro's onder ons.
//edit
kheb wa zitte zoeke en ik kan lijsten gebruiken voor dataopslag maar dit is dan ook enkel en alleen in het geheugen (intern). Hoe kan ik ervoor zorgen dat Director automatisch een extern bestandje van maakt zodat het later terug kan gelezen worden?
Thx
Ik doe dit met macromedia Director mx2004 in Lingo.
De vele software dat ik tot nu toe hebt gemaakt was altijd al rechtstreekse streaming van de CD-Rom. Voor dit project ben ik genoodzaakt om er een installatie van te maken. Dus men steekt de CD-Rom in de computer en er gebeurd een installatie waar men de gebruiker zelf nog kan bepalen waar hij het wil installeren (Tot nu toe is dat simpel met talrijke compilers op het net).
Na installatie start het programma op en als eerste stap moet de gebruiker zijn naam ingeven. De naam van de gebruiker wordt dan ook de filename dat opgeslagen wordt. ALs de gebruiker op Quit klikt dan moet het programma de file dat net aangemaakt werd ge-update worden. En in die file bevat dan gegevens zodat vb. de gebruiker niet van Level 1 moet herbeginnen.
Een paar goede (en echt goede duidelijke) tutorial links zou welkom zijn of een prachtige uitleg van de pro's onder ons.
//edit
kheb wa zitte zoeke en ik kan lijsten gebruiken voor dataopslag maar dit is dan ook enkel en alleen in het geheugen (intern). Hoe kan ik ervoor zorgen dat Director automatisch een extern bestandje van maakt zodat het later terug kan gelezen worden?
Thx