Vich zei:
Dat klopt en dat is heel handig, maar het grote probleem daarbij is: als je extra functionaliteit nodig hebt, dan moet je de afgeleide klasse per platform gaan updaten. SDL heeft in principe gewoon alles wat je nodig hebt.
Het voordeel van jouw klasse is dat je dus ook wel degelijk kán uitbreiden, terwijl dat met SDL niet zo eenvoudig is. Je kan het waarschijnlijk ook makkelijker inschakelen voor niet-multimedia toepassingen.
over die functionaliteit: das idd een nadeel. Ge kunt proberen specifieke berekeningen in de basisklasse te houden, maar API calls moete per afgeleide implementeren

.
Nu ja, als ge men algemene lib beschouwt valt da mee (kheb ook eens een aparte gemaakt waar ek alles wat niet-basis opengl related was heb uitgehaald vo snelheidswinst en vooral eenvoud

). De meeste dingen die over alle 2 (glut laat ek effe buiten, das zo beperkt) de api's gaan zitten erin, en vele andere zaken zijn meestal een combinatie van verschillende api-calls. Soms implenteer ek ook zaken (bv. systeems-zaken bij winapi) die enkel toegepast zijn voor bepaalde afgeleide.
Het is dus idd ambetant als ge iets moet gaan bijmaken van functionaliteit, ma het is 1-time werk en in tegenstelling tot wanneer ge geen dergelijke klassen hebt ist de volgende keer vaak nog maar 1 of 2 regelkes extra code in uw main prog

.