Archief - [PROG]Over visual studio 2005

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IceSkull[BE]

Legacy Member
Ik heb even de trial gedownload voor visual studio 2005, maar ik had gemerkt dat deze IDE verdomd ingewikkeld is! Overal vensters, forms, enz enz,.. Nu, als dit programma zo populair is, hoe kunnen deze mensen dat dan geleerd hebben.. Is er ergens een boek dat zicht richt op programmeren in het algemeen voor beginner of intermediate, maar dan niet expertniveau gericht, want dan ben je veronderstelt al alles van debugging enzo te kennen. Aangezien dit programma vol kwaliteit zit, zou ik er graag mee leren werken. Ik heb wat ervaring met kleine console-appz, objectgeorienteerde software (vb6), c,en c++

grtz, IceSkull

passero

Legacy Member
De eerste keer krijgt ge gewoon veel te veel vensterkes te zien, sluit die gewoon allemaal tot je enkel een venster met je code/design over hebt en de rest heb je eigenlijk niet nodig... ok ja, je solution explorer wel nog. Het debuggen leer je terwijl je ermee werkt. In veel boeken staat uitgebreide uitleg over syntax maar niet zo heel veel over hoe debuggen. Uiteindelijk het belangrijkste is gewoon breakpoints kunnen zetten en hier en daar voor uw variabelen een "add watch" gebruiken. F10,F11 kunnen ook handig zijn tijdens debugging.

Bubbling Zombie

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
Overal vensters, forms, enz enz,.. Nu, als dit programma zo populair is, hoe kunnen deze mensen dat dan geleerd hebben..

grtz, IceSkull

omdat deze IDE echt wel superieur is en een genot is om mee te werken. En al doende leert men. Experimenteer raak!

Vich

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
Ik heb even de trial gedownload voor visual studio 2005, maar ik had gemerkt dat deze IDE verdomd ingewikkeld is! Overal vensters, forms, enz enz,.. Nu, als dit programma zo populair is, hoe kunnen deze mensen dat dan geleerd hebben.. Is er ergens een boek dat zicht richt op programmeren in het algemeen voor beginner of intermediate, maar dan niet expertniveau gericht, want dan ben je veronderstelt al alles van debugging enzo te kennen. Aangezien dit programma vol kwaliteit zit, zou ik er graag mee leren werken. Ik heb wat ervaring met kleine console-appz, objectgeorienteerde software (vb6), c,en c++

grtz, IceSkull

Eigenlijk is deze IDE best overzichtelijk, het zit gewoon vol met features en het is enkel moeilijk als je niet weet wat die features zijn. Natuurlijk zijn bvb de C++ en Link settings niet de makkelijkste, maar als nieuweling ga je daar ook zelden of nooit aan moeten komen.
Ik denk dat de meeste mensen het gewoon zichzelf hebben aangeleerd: zonder boek en gewoon door uit te proberen. Zoals hierboven ook al werd gezegd.

[edit]Als je windows applicaties wil maken (of functionaliteit zoals opengl, winsock, ... nodig hebt) dan kan je m'n tutorial op gd.be raadplegen over hoe je het Platform SDK kan installeren:
http://www.gamedesign.be/wiki/index.php?title=Programmeren/Tutorials/API/PSDK

Als je eerst met een eenvoudigere IDE vertrouwd wil raken, dan kan ik Dev-C++ aanraden.
http://www.bloodshed.net

Oh, en je hebt het over een trial:
Bedoel je de gratis Express edition of een trial van de volledige versie? Indien je het laatste hebt, dan kan ik aanraden om de eenvoudigere express edition te installeren. Ps: bij de installatie moet je niet de SQL server mee installeren en MSDN library ook niet, want die kan je online ook bekijken (alhoewel offline wel tig keer sneller is).

Asshen

Legacy Member
Is gewoon ervaring... denk ik, uiteindelijk -als je er genoeg mee bezig geweest bent- vind je je weg wel :)

Ge moet trouwens niet perse een trial downloaden, download één van de express edities, die mag je 1 jaar gratis gebruiken.

TheCrow7

Legacy Member
Ik dacht dat je die mocht blijven gebruiken maar enkel kon downloaden tot ergens midden 2006

IceSkull[BE]

Legacy Member
wel jah, ma tis gewoon die breakpoints enzo, ff googlen wat het is enzo.. maar ik vind het zo ambetant eh, ik heb veel te weinig tijd om te leren proggen (school):

- ben begonnen met visual basic 6.0 te leren
- daarna bennek overgestapt op c = allemaal dos ==> minGW compiler: simpele dos commands.
- nu bennek nog altijd bezig me c++ = wel allemaal dos eh ==> met dev c++ hoor!
dit zou ik afwerken in de kerstvakantie, en dan beginnen met c++ in visual studio 2005, want da ziet er gans anders uit, me die objecten enzo, wa'k nog altijd ni echt snap (zal wel komen :p)

btw, nog iets, vanaf ik visual studio installeer op men pc, nadat ik geformat heb, merk ik, dat er bij bijna alle programma's, bestanden enzo, sta: open with visual studio...., ik haaat dit, veel te veel geintegreerd in de windows-omgeving. Kzou veel liever een uitgebreid programma hebben, en wa meer gebruiksvriendelijk, glijk office enzo. Bedoeling is een clean pc met office en visual studio, waar ik heel gemakkelijk kan programmeren.. is er een manier om visual studio minder te laten integreren?

Tyfius

Legacy Member
Objecten heeft niets met VS te maken.
Object Oriented programming is een begrip, een manier van coden (google maar is) en dat gaat evengoed in kladblok als in VS...

Vich

Legacy Member
Asshen zei:
Is gewoon ervaring... denk ik, uiteindelijk -als je er genoeg mee bezig geweest bent- vind je je weg wel :)

Ge moet trouwens niet perse een trial downloaden, download één van de express edities, die mag je 1 jaar gratis gebruiken.

Nope, die is voor eeuwig gratis. Hij wordt echter maar 1 jaar gratis aangeboden via internet, maar ik gok dat het gewoon een publiciteitsstunt is ;)

TheCrow7 zei:
Ik dacht dat je die mocht blijven gebruiken maar enkel kon downloaden tot ergens midden 2006
Yes!

Asshen

Legacy Member
Ahzo... da's vriendelijk van oompje M$ :p

Bestaat er daar dan een VOLLEDIG downloadbaar pakket van ?
Nu is dat een webinstaller, wat als je je pc herinstalled ?


K.

IceSkull[BE]

Legacy Member
btw, hoe komt het dat visual studio zich zo overal in integreert? (context-menu's enzo).. hoe zou ik dit kunnen voorkomen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan