Cypher
Legacy Member
Ik zit met een kleine vraag, nl. is het beter een grote query te doen in mysql en op die query wat php code schrijven zodat alle gegevens eruit gehaald worden of is het beter van verschillende queries te doen om de gegevens eruit te halen.
Ik zal een klein voorbeeldje geven met wat ik bedoel om het duidelijk te maken:
Stel je hebt een database met allemaal gehele getallen (dus zowel positieve als negatieve) en je wil tellen hoeveel positieve getallen hierin zitten en hoeveel negatieve. Is het dan beter om een "SELECT * FROM getallen" en dan via allerhande manieren hieruit de telling te starten. Of is het beter om 2 queries te doen: "SELECT COUNT(*) AS Pos FROM getallen WHERE getal > 0" en "SELECT COUNT(*) AS Neg FROM getallen WHERE getal < 0".
Dit geheel is een beetje een performance vraag... zijn veel queries belastend op een systeem of zal die phpcode belastender zijn? Aangezien ik redelijk veel data zo uit een database moet gaan trekken.
Ik zal een klein voorbeeldje geven met wat ik bedoel om het duidelijk te maken:
Stel je hebt een database met allemaal gehele getallen (dus zowel positieve als negatieve) en je wil tellen hoeveel positieve getallen hierin zitten en hoeveel negatieve. Is het dan beter om een "SELECT * FROM getallen" en dan via allerhande manieren hieruit de telling te starten. Of is het beter om 2 queries te doen: "SELECT COUNT(*) AS Pos FROM getallen WHERE getal > 0" en "SELECT COUNT(*) AS Neg FROM getallen WHERE getal < 0".
Dit geheel is een beetje een performance vraag... zijn veel queries belastend op een systeem of zal die phpcode belastender zijn? Aangezien ik redelijk veel data zo uit een database moet gaan trekken.

