Archief - [PROG][VB.NET] mail sturen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SKAFaN

Legacy Member
hello,

ik ben bezig met mijn eindwerk in vb.net, meerbepaald met asp.net

de doelstelling is een soort 2dehands website te maken zoals op www.2dehands.Be

alles lukt goe, datagridjes, gegevens toevoegen, wijzigen enzo,

natuurlijk was ik mezelf niet als er wat nieuwe dingen inzaten (wat we nie in de lessen gezien hebben).

Ik wil namelijk een mail versturen met de login gegevens en een tekstje via vs.net

ik heb al deze code :

'//>>>
Dim objmessage As Mail.MailMessage
Dim sverzender, sontvanger, sonderwerp, sbody As String

sverzender = "[email protected]"
sontvanger = "[email protected]"
sonderwerp = "login gegevens, Tim's 2de hands site"
sbody = "hier komt men tekstje"

objmessage = New Mail.MailMessage
objmessage.From = sverzender
objmessage.To = sontvanger
objmessage.Subject = sonderwerp
objmessage.Body = sbody

Mail.SmtpMail.SmtpServer(smtp.gmail.com)
Mail.SmtpMail.Send(objmessage)

\\<<<<

ik weet dat die mail.smtpmail.smtpserver wss mis is, misschien kunnen jullie me verder op weg helpen


oja: de fout die ik krijg van asp is: could not connect to server (wat logisch is denkek :))


alvast bedankt om het te lezen :)

The Crazy Frog

Legacy Member
SKAFaN zei:
hello,

ik ben bezig met mijn eindwerk in vb.net, meerbepaald met asp.net

de doelstelling is een soort 2dehands website te maken zoals op www.2dehands.Be

alles lukt goe, datagridjes, gegevens toevoegen, wijzigen enzo,

natuurlijk was ik mezelf niet als er wat nieuwe dingen inzaten (wat we nie in de lessen gezien hebben).

Ik wil namelijk een mail versturen met de login gegevens en een tekstje via vs.net

ik heb al deze code :

'//>>>
Dim objmessage As Mail.MailMessage
Dim sverzender, sontvanger, sonderwerp, sbody As String

sverzender = "[email protected]"
sontvanger = "[email protected]"
sonderwerp = "login gegevens, Tim's 2de hands site"
sbody = "hier komt men tekstje"

objmessage = New Mail.MailMessage
objmessage.From = sverzender
objmessage.To = sontvanger
objmessage.Subject = sonderwerp
objmessage.Body = sbody

Mail.SmtpMail.SmtpServer(smtp.gmail.com)
Mail.SmtpMail.Send(objmessage)

\\<<<<

ik weet dat die mail.smtpmail.smtpserver wss mis is, misschien kunnen jullie me verder op weg helpen


oja: de fout die ik krijg van asp is: could not connect to server (wat logisch is denkek :))


alvast bedankt om het te lezen :)
Mail.SmtpMail.SmtpServer("smtp.gmail.com")
Aanhalingstekens vergeten :naughty:

SKAFaN

Legacy Member
tging precies wa verder als ik:

mail.smtpmail.smtpserver = ("smtp.gmail.com")

gebruikte

maar toch geeft hij de fout: "de transportfunctie kan geen verbinding maken met de server".

is het niet mogelijk dat hij de juiste poort niet weet, en moet ik nergens mijn account gegevens van gmail invullen, je kan toch zomaar geen mail versturen ofwel?

~=SpEeDcOrE=~

Legacy Member
pak eens mail.smtpmail.smtpserver = ("smtp.telenet.be")
dan zijt ge zeker da ge niet moet inloggen erop ;)

Bubbling Zombie

Legacy Member
SKAFaN zei:
is het niet mogelijk dat hij de juiste poort niet weet, en moet ik nergens mijn account gegevens van gmail invullen, je kan toch zomaar geen mail versturen ofwel?

Gmail gebruikt authenticatie, gebruik de oplossing van ~=SpEeDcOrE=~ maar

Wover

Legacy Member
~=SpEeDcOrE=~ zei:
pak eens mail.smtpmail.smtpserver = ("smtp.telenet.be")
dan zijt ge zeker da ge niet moet inloggen erop ;)

wel uit.telenet.be dan ipv smtp.

messiah´

Legacy Member
If I'm not mistaken, pop.telenet.be & smtp.telenet.be werken ook. Maar ik ben te lui om dat nu te proberen. :p

~=SpEeDcOrE=~

Legacy Member
messiah´ zei:
If I'm not mistaken, pop.telenet.be & smtp.telenet.be werken ook. Maar ik ben te lui om dat nu te proberen. :p

pop.telenet.be werkt alleen voor inkomende mail eh :)
smtp.telenet.be
uit.telenet.be
en ik d8 ook out.telenet.be
zijn allemaal geldige telenet mailservers :)
[edit] out.telenet.be werkt dus ook :)
C:\Documents and Settings\coppermine>telnet out.telenet.be 25
reply:
220 hoboe1bl1.telenet-ops.be ESMTP Postfix
helo test.be
250 hoboe1bl1.telenet-ops.be

passero

Legacy Member
Je moet ook niet vergeten als je het live zet dat je die smtp vervangt door de smpt die de server waar je het op zet gebruikt.
Daarom is het aangeraden om zo instellingen in de web.config te steken zodat je niet opnieuw moet compileren als je het live wil zetten. (ik spreek uit ervaring)

SKAFaN

Legacy Member
kheb vanalles geprobeer maar toch gaat het nie

deze code heb ik nu:

Dim objmessage As Mail.MailMessage
Dim sverzender, sontvanger, sonderwerp, sbody As String

sverzender = "[email protected]"
sontvanger = "[email protected]"
sonderwerp = "login gegevens, Tim's 2de hands site"
sbody = "hier komt men tekstje"

objmessage = New Mail.MailMessage
objmessage.From = sverzender
objmessage.To = sontvanger
objmessage.Subject = sonderwerp
objmessage.Body = sbody

Mail.SmtpMail.SmtpServer = ("uit.telenet.be")
Mail.SmtpMail.Send(objmessage)

Simia

Legacy Member
Ik heb hier werkende code van een tijdje geleden (gelijkaardig aan het jouwe) maar hoe raar het ook is, nu wil het niet meer werken. Ik krijg ook die "transportfunctie" fout. Ik zoek ook nog naar een oplossing.

SKAFaN zei:
tging precies wa verder als ik:

mail.smtpmail.smtpserver = ("smtp.gmail.com")

gebruikte

maar toch geeft hij de fout: "de transportfunctie kan geen verbinding maken met de server".

is het niet mogelijk dat hij de juiste poort niet weet, en moet ik nergens mijn account gegevens van gmail invullen, je kan toch zomaar geen mail versturen ofwel?

SKAFaN

Legacy Member
kheb het gevonden!!

Het geheim achter de mail code!

Dim objmessage As Mail.SmtpMail
objmessage.SmtpServer = "smtp.scarlet.be"
objmessage.Send("[email protected]", "[email protected]", "test", "test")

----wat is er nu mis bij iedereen-----

de smtp server die niet wil werken is te wijten aan de smtp server (logisch é :))

je moet zorgen dat uw smtp server DEZELFDE server is van uw INTERNETPROVIDER !!!!

dus gebruik je da thuis, als je telenet hebt, gaat de "out.telenet.Be" werken
als je bvb scarlet hebt: "smtp.scarlet.be"

let dus op bij het online plaatsen van programma's met zo'n code!!!

tot daar, mijn bazaar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan