Archief - [PROG][VB.net] Showdialog tonen zonder proces op mainform te onderbreken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlueSkyraider

Legacy Member
Hey,

Ik zit met een probleem. Ik wil een formke genaamd "even geduld" als showdialog laten tonen. Nu gebeurt het blijkbaar dat het proces op de mainform daardoor onderbroken is en mijn programma dus niet meer verderloopt...

Dus ik wil da formke "Even geduld" tonen met showdialog zonder dat mijn programma op de mainform daardoor onderbroken wordt.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB: 10 januari moet mijn project binnen zijn dus tis nogal dringend ;)

Greetz

BlueSkyraider

Legacy Member
alva848 zei:
In plaats van .ShowDialog() ==> .Show()

I know. Is een oplossing. Maar dan mis ik een heel pak van de eigenschappen van showdialog...

alva848

Legacy Member
Zoals?

't Zal toch moeten. ;)

Tenzij je threads gebruikt natuurlijk.

BlueSkyraider

Legacy Member
alva848 zei:
Zoals?

't Zal toch moeten. ;)

Tenzij je threads gebruikt natuurlijk.

de frmMain die disabled wordt (kan ik ook wel manueel doel)
mijn formke even geduld komt automatisch mooi in tmidden van mijn frmMain.

Maar tgrootste probleem dat ik heb met gewoon .show is dat ie er niet mooi op komt. Tis te zeggen. Die "even geduld" komt erop als ie begint met data uit te voeren uit achterliggende access database naar een word document. Zo een word document kan makkelijk 40 tal paginas bevatten. Of 40 word documenten in 1 map van enkele paginas (zoals je wilt kiezen).
tProbleem is dat het dan lijkt of mijn program "freezed". Bovenliggende kaders en zo blijven er nog deels zichtbaar op en zo. Nie schoon. en met die showdialog lijkt dat dus niet zo te zullen zijn.

Mabon, kheb dan maar gewoon voor het uitvoeren een warning Msgbox gezet in microsoft stijl :D
"Het kan lijken alsof het programma niet meer reageert blablabla" :p

Andere optie dak nog in gedachten had is om da proces uit te laten voeren op de frmEvenGeduld zelf, maar das weer een hoop werk om dan verwijzingen naar frmMain te leggen en zo.

Allé, kort samengevat. kHeb het anders opgelost, project is ondertussen al ingediend dusjah. kMoet nie meer weten. Kan geen vb meer zien atm :p

Greetz en merci voor de hulp :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan