Brick Top
Legacy Member
Beste,
Ik ben bezig met de geboortekaartjes van mijn zus te ontwerpen (geen nood, als het mislukt bestelt ze er gewoon bij de drukker) en ik zou graag een mooie overgang krijgen.
Ik heb zo'n mooie bloemstructuur gemaakt in Illustrator en die dan in PS gestoken, vervolgens omgezet naar grijswaarden. Nu zou ik een roze kleur in de bloem willen, die onderaan vrij fel is en dan steeds minder fel wordt naar boven toe om bovenaan (halverwege de bloem) quasi onzichtbaar te zijn. Dat je dus een zachte overgang krijgt van dat roze naar de grijswaarde.
Maar hoe pak ik dit het beste aan? Ik had eerst een selectie gemaakt van de bloem en dan een gradient er op, maar dan stopt die kleur wel heel abrupt. Heb het dan proberen bij te werken met een brush (Opacity en Flow op pen pressure gezet) maar het resultaat is nog altijd niet 100 procent m'n goesting.
En ja, ik heb nog niet veel ervaring met Photoshop/ontwerpen. Maar al doende leert men zeker? Ik zal straks ook wel de geboortekaartjes zelf posten zodat jullie ook daar wat commentaar op kunnen geven, vooral een geschikt lettertype zoeken vind ik moeilijk.
Alvast bedankt voor mogelijke replies!
Brick Top
Ik ben bezig met de geboortekaartjes van mijn zus te ontwerpen (geen nood, als het mislukt bestelt ze er gewoon bij de drukker) en ik zou graag een mooie overgang krijgen.
Ik heb zo'n mooie bloemstructuur gemaakt in Illustrator en die dan in PS gestoken, vervolgens omgezet naar grijswaarden. Nu zou ik een roze kleur in de bloem willen, die onderaan vrij fel is en dan steeds minder fel wordt naar boven toe om bovenaan (halverwege de bloem) quasi onzichtbaar te zijn. Dat je dus een zachte overgang krijgt van dat roze naar de grijswaarde.
Maar hoe pak ik dit het beste aan? Ik had eerst een selectie gemaakt van de bloem en dan een gradient er op, maar dan stopt die kleur wel heel abrupt. Heb het dan proberen bij te werken met een brush (Opacity en Flow op pen pressure gezet) maar het resultaat is nog altijd niet 100 procent m'n goesting.
En ja, ik heb nog niet veel ervaring met Photoshop/ontwerpen. Maar al doende leert men zeker? Ik zal straks ook wel de geboortekaartjes zelf posten zodat jullie ook daar wat commentaar op kunnen geven, vooral een geschikt lettertype zoeken vind ik moeilijk.
Alvast bedankt voor mogelijke replies!
Brick Top