Archief - Q: Aankoop Digitale Compact Camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XeNiUs

Legacy Member
Hello all,

Even jullie hulp nodig ...

Mits een reflexcamera pas voor binnen een paar jaartjes is en we toch ergens een nieuw compact toestelleke nodig hadden ben ik naar iets geschikt op zoek.

Na reclame en aanraden van veel mensen dachten ze aan een Limux toestel: de modellen die momenteel in de media komen zoals de Limux FX500 of de TZ5 zijn wel mooi, maar best ook heel prijzig. En is 10M pixel niet overdreven?

Ik dacht eventueel aan de Canon Ixus 75 nog steeds .. die momenteel aan 260 staat met extra batterij en leren canon draagtas.

Gebruik:

Foto's kleinkinderen
Af en toe eens foto's van citytrip
Alledaags gebruik

orez

Legacy Member
Sony W55 is ook een intressant toestel, kheb zelf zoeentje, trekt zéér mooie foto's, kost nog iets van 199 EUR. En de batterij gaat goed lang mee (mja Sony staat int algemeen wel bekend voor hun goede battery's)

10mp ... voor gewone kiekjes, dat je later eventueel afdruk op 10x15 of 13x18 is dat al veel te veel, 6 - 8 is daarvoor voldoende ;)

XeNiUs

Legacy Member
orez zei:
Sony W55 is ook een intressant toestel, kheb zelf zoeentje, trekt zéér mooie foto's, kost nog iets van 199 EUR. En de batterij gaat goed lang mee (mja Sony staat int algemeen wel bekend voor hun goede battery's)

10mp ... voor gewone kiekjes, dat je later eventueel afdruk op 10x15 of 13x18 is dat al veel te veel, 6 - 8 is daarvoor voldoende ;)

Tis idd voor die afdrukjes hoor ...

Maar hoelang gaat de batterij ongeveer mee bij jouw? Normaal gebruik bekeken...

Enige dat me nog beetje tegenhoudt zijn de toch nog altijd duurdere Memory Stick van Sony, werken de namaak van Scandisk hier ook op?

ik heb eens rond gezien nog:

Bartok : SONY DSC-W120S 219 euro
SONY DSC-W125B+ DRAAGTAS EN LUXE RIEM 229 euro
Canon Digital IXUS 75 Collection Kit ( IXUS 75 zwart, 2e canon batterij, Canon luxe draagriem, originele lederen draagtas en een printbon van 50 prints. 269 euro
Sandisk Mstick PRO Duo 2GB + Micromate Reader 35 euro ( geen adapter nodig voor Sony? want deze zit er niet bij )

VDB: SONY DSC-W120 BLACK (HOES+1GB) 219 euro
CANON IXUS 75 199 euro

LunchBox

Legacy Member
gelieve even de regels door te nemen vooraleer je een thread opstart:
https://www.beyondgaming.be/forums

INFO-prefix dient om informatie mee te delen, niet om vragen te stellen. ditmaal werd het aangepast, maar neem toch de bovenvermelde link eens volledig door want volgende keer plaatsen we een slotje.

orez

Legacy Member
XeNiUs zei:
Tis idd voor die afdrukjes hoor ...

Maar hoelang gaat de batterij ongeveer mee bij jouw? Normaal gebruik bekeken...

Enige dat me nog beetje tegenhoudt zijn de toch nog altijd duurdere Memory Stick van Sony, werken de namaak van Scandisk hier ook op?

ik heb eens rond gezien nog:

Bartok : SONY DSC-W120S 219 euro
SONY DSC-W125B+ DRAAGTAS EN LUXE RIEM 229 euro
Canon Digital IXUS 75 Collection Kit ( IXUS 75 zwart, 2e canon batterij, Canon luxe draagriem, originele lederen draagtas en een printbon van 50 prints. 269 euro
Sandisk Mstick PRO Duo 2GB + Micromate Reader 35 euro ( geen adapter nodig voor Sony? want deze zit er niet bij )

VDB: SONY DSC-W120 BLACK (HOES+1GB) 219 euro
CANON IXUS 75 199 euro

200-300 shots (hangt van flits af natuurlijk)
En de W120 is al veel te veel voor wat je nodig hebt. ;) tenzij die W55 natuurlijk al niet meer wordt gefabriceerd, maar dat betwijfel ik.

En een MemoryStick is een MemoryStick, als die nu van Sony of van Sandisk komt speelt geen rol.

(Wist je trouwens dat de SE GSM's, standaard verscheept worden met SanDisk kaartjes ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan