Archief - Q: Administratie en beheer van hosting en domein voor klant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

carl

Legacy Member
Ik zou graag eens weten hoe jullie alles regelen ivm de hosting en domeinnaamregestratie voor jullie klanten.

Ik ben momenteel bezig met mijn eerste websites die ik maak voor "derden". Nu is mijn vraag wat jullie doen voor hosting en domeinnaamregistratie. Regelen jullie alles zelf en stuur je nadien de factuur door naar de klant of laten jullie de klant alles zelf regelen. Hoe zit het met paswoorden van de ftp?


Enfin, ik zou graag eens weten van mensen die al een tijdje in het vak zitten hoe jullie alles "regelen".


Bedankt ;)

dêsh'

Legacy Member
Ik laat alles registreren via mijn account, maar laat de factuur natuurlijk op naam van de klant komen. Als de jaarlijke betaling eraan komt, krijg ik daar altijd een week of 2 op voorhand bericht van, en neem ik contact op met de klant. Zodat ook hij op de hoogte is als er plots een factuur in zijn bus zit, en hij weet wat te doen.

Ivm de nodige paswoorden, en gegevens maak ik meestal een .pdf documentje waarin alles staat, met de bijhorende uitleg.

Reden waarom ik het zo doe: Als er iets verandert moet worden aan de servers, of als er melding gegeven wordt dat er werken op komst zijn, of ... belt de klant toch zowiezo met de vraag "wat gebeurd er allemaal, wat moet ik doen?" Dus doe ik dat werk wel achter de schermen en zonder dat hij daar enige hinder van heeft.

Is wel met kleine opdrachten, over de echt grote projecten waar hoge bedragen mee gemoeid zijn kan ik niet meespreken en zal je moeten wachten op post van lo_fi, lb etc ;)

Boddah

Legacy Member
ik doe dat in samenspraak met de klant. en soms hebben ze zelf al een host, dat is het gemakkelijkste :D

dCore

Legacy Member
Ik heb mij reseller hosting aangeschaft.
kost minder dan 150€ / jaar als je beetje zoekt.
en een user bij domeinbulk.nl (30€ inschrijvingsgeld)

Via die weg kan ik registraties doen op naam van de klant.
En met mijn handelsregister kan ik webhosting verkopen dus haal je die 150€ / jaar er redelijk snel uit.

grtz

Jan

carl

Legacy Member
Ik denk dat ik een Shared-Server hosting (5GB) van Media Temple ga nemen. Daar kan ik 20 websites op hosten (zal wel voldoende zijn). En dan regel ik alles zelf. Eventueel nog een handelregister aan vragen (al moet ik mij daar eerst nog eens goed over informeren voor kindergeld en belastingen enzo).

Alvast bedankt voor de reacties ;).

xml

Legacy Member
Weet wel dat jij dan ook effectief als 'verantwoordelijke' zal optreden voor de hosting, dus van zodra er iets misgaat ben jij diegene die ze opbellen en die het moet uitleggen. (en in 9/10 gevallen zal je er niets kunnen aan doen).

carl

Legacy Member
xml zei:
Weet wel dat jij dan ook effectief als 'verantwoordelijke' zal optreden voor de hosting, dus van zodra er iets misgaat ben jij diegene die ze opbellen en die het moet uitleggen. (en in 9/10 gevallen zal je er niets kunnen aan doen).

Ja, maar ik ben volgens mij ook verantwoordelijk. Ik "verkoop" hun een website dus moet ik er ook op letten dat hun site altijd online is en dus voor een goede hosting zorgen.

Nijntje

Legacy Member
Klopt.
Je hebt nood aan een reseller account maar je bent nog steeds tussenpersoon.
Als jouw leverancier zijn infrastructuur faalt, krijg jij het op je kop.
Feit is wel dat je pak minder verantwoordelijkheden hebt.

Wat die Media Temple betreft, dergelijke zaken tegen die prijs is wat veel van het goede. Toch mee oppassen lijkt me :)
Is trouwens een amerikaanse firma, geeft je gigantische latencies.
(moet maar eens een tracert doen naar www.mediatemple.net )

Als je echt professioneel wil gaan werken, ga dan ook bij professionele Belgische hoster. Dan heb je goede communicatie indien er zich problemen voordoen en kan je een kwalitatief hoogstaand pakket aan jouw eindklanten afleveren.

dJeez

Legacy Member
Voeg daarbij nog het feit dat indien er iets mis zou lopen je geen werkdag verliest als je kiest voor een degelijke Belgische hoster. Bij goedkope hosting in de States is er - doorgaans - geen 24/7 support, je hangt dus maw vast aan het tijdsverschil, met alle gevolgen vandien.

carl

Legacy Member
Mediatemple is toch een redelijk grote firma. Al de websites van Group94 draaien met MT hosting. En ook alle grote webdesign portals. Slecht zijn ze dus niet en heel goede support. De snelheid is wel niet zo heel hoog omdat de servers in de VS staan. Maar voor 85€ per jaar 5GB webruimte en 75GB traffic kan je niet sukkelen vind ik.

Nijntje

Legacy Member
330 Gb voor 7,5 euro / maand?

330 Gb = 1 Mbit

Allemaal van die kutlijntjes die wa kunnen bursten.
Dat mensen daar allemaal in geloven.
Dual Xeon Servers? SCSI Raid? 12Gb RAM?

Voor webhosting? Yeah right :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan