Archief - Q: Afbeelding vergroten zonder kwaliteitsverlies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<MrBabache>

Legacy Member
Ik zit met een vraagje over Photoshop. Voor een voorontwerp voor een affiche van een fuif wil ik graag het volgende prentje gebruiken : dit mannetje . Het gaat dus alleen om het mannetje, niet de tekst. Het probleem is nu echter dat de afbeelding veel te klein is , en dat ik hem dus moet omzetten naar een groter formaat, met toch een goede kwaliteit. Hoe doe ik dit nu het beste met PS?
Ik heb al geprobeerd om hem over te tekenen met de brush-tool, maar da trekt eigenlijk op nie veel :) Ik kan wel de basis van de basis van PS, maar weet niet hoe ik dit moet doen.
Dus : afbeelding vergroten zonder kwaliteitsverlies.

Als iemand die thuis is in dit soort zaken en wat tijd teveel heeft : feel free om het ook ens te proberen :$
Let op : ik vraag niet zomaar schaamteloos of iemand dit eventjes snel voor mij wil doen, ik wil het gerust zelfdoen, maar weet niet hoe ;)

dresse

Legacy Member
een pixelbased afbeelding vergroten zonder kwaliteitsverlies lukt nooit.
het minst qualiteitsverlies hebt ge als ge het in stappen vergroot, 10% per keer met image size in ps. omdat ps altijd geneigd is om alles snel te doen, wanneer ge het in een keer 200% vergroot gaat hij het minder nauwkeurig doen.

kan ni direct zeggen wa het beste is voor u ventje, want de afbeelding werkt niet. Maar omzetten naar vectoren kan bij simpele afbeeldingen natuurlijk ook een mogelijkheid zijn. ma dan moet ge het natuurlijk helemaal zelf overtekenen.

edit: ah nu werkt ie wel. ja die afbeelding is wel te doen om over te tekenen in vectoren. ge gaat er lang aan zitten, maar erna kunt ge het wel zo veel vergroten als ge wilt...

<MrBabache>

Legacy Member
En dat overtekenen in vectoren, is dat te doen met Photoshop 7? Ik wil er wel wat tijd insteken, en hoe moet ik dat doen?

Lo_fi

Legacy Member
Ik denk dat een trace in Illustrator (cs 2) na tweaking van de instellingen mogelijk moet zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan