Archief - Q: CGI form

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chalk

Legacy Member
Als eerste: *Ja ik ben gaan zoeken in het archief, maar er wordt nooit echt een concreet, juist antwoord gegeven (en ik heb ook nog een vraag die nergens gesteld wordt)

Gelieve enkel nuttige te posten en geen dingen zoals "das toch simpel, check google" [google (zowel .BE / .COM) helpt me niet tot de ultieme oplossing]

*Wat moet je in je CGI file zetten?
*Is de CGI-file niet dat waarin de "mededeling" opgeslagen wordt?
*Zoals in de code kan zien heb ik een .cgi file, maar deze is gwn overgenomen van een "leersite" maar ik weet dus niet wat hierin staat..
*Ik heb: WS_FTP & Filezilla -> je moet je cgi bestand aanpassen (naar "File Attributes" heb ik al een paar keer gelezen, in filezilla zegt hij dat het lukt (maar het geeft geen effect) en in WS_FTP geeft hij een error.
*De site: http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/Contact.html


HTML:
<form ACTION="http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/cgi-bin/mail-a-form.cgi" METHOD="post">
<input type="hidden" name="mailto" value="[email protected]">
<input type="hidden" name="subject" value="Mededel
<input name="nextpage" type="hidden" value="http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/Allright.html">


<table>
<tr>
       <td>Naam:</td>
       <td><input name="naam" type="text" size="20"></td>
</tr>
<tr>
       <td>Voornaam:</td>
       <td><input name="voornaam" type="text" size="20"></td>
</tr>

<tr>
       <td>Mededeling:</td>
       <td><TEXTAREA ROWS=2 COLS=16 NAME=textbox></TEXTAREA></td>
	
</tr>
<tr>
       <td>emailadres:</td>

       <td><input name="MAILFROM" type="text" size="20"></td>
</tr>
</table>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Clear">

CGI CODE:
Deze heb ik maar een beetje aangepast (zoals mijn email toegevoegd)
Echter als je gaat kijken op de site wordt niet eens alle tekst weergeven dat in deze file staat.
Code:
#!/usr/bin/perl

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
  "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">
<head>
<title>Toegang verboden!</title>
<link rev="made" href="mailto:[email protected]" />
<style type="text/css"><!--/*--><![CDATA[/*><!--*/ 
    body { color: #000000; background-color: #FFFFFF; }
    a:link { color: #0000CC; }
    p, address {margin-left: 3em;}
    span {font-size: smaller;}
/*]]>*/--></style>
</head>

<body>
<h1>Toegang verboden!</h1>
<p>


  

   U hebt niet de toestemming om toegang te krijgen tot de gevraagde map.
   Die is ofwel beveiligd tegen lezen of onleesbaar door de server.

  

</p>
<p>
Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve
de <a href="mailto:[email protected]">webmaster</a> te contacteren.

</p>

<h2>Error 403</h2>
<address>
  <a href="/">http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/Index.html</a><br />
 </address>
</body>
</html>


Degelijke hulp wordt hartelijk bedankt!
PS. als je écht een goede site hebt mag je die altijd geven.


Gr, Chalk

Exit

Legacy Member
post dan mss wel best ook in het juiste forum?
nl webdesign/development ...

MOVED

Frado2005

Legacy Member
cgi is toch gewoon nodig om die form te kunnen verzenden? Hiervoor moet je op de Telenet site checken in uw geval. Bij providers is dit systeem meestal anders. Dan moet je links gebruiken van Telent mbt cgi. Mss best in Dreamweaver maken? Ben ook zo begonnen, en daar gign dat vrij goed.

Chalk

Legacy Member
Exit zei:
post dan mss wel best ook in het juiste forum?
nl webdesign/development ...

MOVED

Woops, SORRY ! verstrooidheid

frado2005 zei:
cgi is toch gewoon nodig om die form te kunnen verzenden? Hiervoor moet je op de Telenet site checken in uw geval. Bij providers is dit systeem meestal anders. Dan moet je links gebruiken van Telent mbt cgi. Mss best in Dreamweaver maken? Ben ook zo begonnen, en daar gign dat vrij goed.
Wat moet er dan in die CGI file staan?
Ik vind het nergens meer terug op de telenet site. Al zitten zoeken via google, via het archief op de (oude) link zitten drukken (waar het vroeger stond)
Dreamweaver kan ik mij niet aanschaffen vanwege de prijs ;) btw met wordpad lukt dit ook..

Tyfius

Legacy Member
Jij moet zelf geen CGI bestand aanmaken.

Normaal bieden providers dit aan. Voor Telenet vind je hier meer informatie.

Chalk

Legacy Member
Tyfius zei:
Jij moet zelf geen CGI bestand aanmaken.

Normaal bieden providers dit aan. Voor Telenet vind je hier meer informatie.

Eindelijk:bow:
Hopen dat ik nu al een stuk verder geraak.

Ch.

Chalk

Legacy Member
Ik heb het overgenomen zoals het er vermeld staat. -je moest een file downloaden met een juist, werkend formulier in-
Echter steekt hier geen .CGI bestand in.. Toch staat er ook in het formulier dit:
Code:
<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="POST">
Hoe moet je dan weten wat in dit cgi bestand moet staan?

/EDIT/ ik moet NIETS in dit .cgi bestand zetten denk ik? Of treden daarom de volgende fouten op?

Maar nu zijn er nog steeds 2 fouten, nl:
Fout 1:
* Ik ontvang wel degelijk een mail, maar hier staat enkel dit in "MAILFILE: invalid file"
Dus niet de gegevens die ingevuld zijn. Het onderwerp is echter wél correct.

Fout 2:
*Als ik hem verzonden heb (het formulier) kom ik op deze pagina uit: http://users.telenet.be/cgi-bin/form.cgi (wat ook in de action staat)

WAAROM (of beter gezegd HOE) kan ik dan een pagina maken waarbij komt te staan: gegevens aangekomen / gegevens niet correct ingevuld, gelieve dit opnieuw te doen.
(want dit staat op de telenet site! en ik heb deze pagina's effectief aangemaakt)

Code:
<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="POST">
<input type="hidden" name="DEBUG" value="0">
<input type="hidden" name="MAILFILE" value="http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/form/sjabloon.txt">
<input type="hidden" name="MAILTO" value="[email protected]">
<input type="hidden" name="REPLYFAULT" value="http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/form/fout.html">
<input type="hidden" name="REPLYOK" value="http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/form/verzonden.html">
<input type="hidden" name="naam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="voornaam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="woonplaats-TEST" value="^\D+$">
<p>Hier kan je een opmerking, mededeling, vraag achterlaten.<br />Gelieve correcte gegevens in te vullen.</p>

bedankt!

Tyfius

Legacy Member
Dat CGI bestand staat al op de Telenet servers. Jij moet je daar niets van aantrekken, alleen de uitleg volgen. De mogelijkheden van dit formulier zijn ook beperkt en meer dan wat er op de Telenet help pagina's staat zul je ook niet kunnen. Daarvoor richt je je best tot andere talen die niet op de Telenet webspace mogelijk zijn.

Chalk

Legacy Member
Tyfius, het lijk mij dat je er veel vanaf weet.
Zie jij het probleem misschien?

Wat ik wel raar vind:
Op de telenet site staat: "Alle zogenaamde "server-side scripting", waaronder CGI, PHP, Active Server Pages (ASP), Cold Fusion en SQL worden niet ondersteund op de Telenet webruimte."
Maar toch staan er voorbeelden om het te maken?
&
Ik dacht dat CGI vroeger nochtans wel ging op de telenet servers?

Nu toch nog steeds veronderstel ik, aangezien ik wel een mail ontvang -die leeg is- via het formulier.

Tyfius

Legacy Member
CGI gaat alleen maar met wat de Telenet servers zelf ondersteunen. Zij bedoelen dat je zelf geen custom scripts kan uploaden.

Je gebruikt de REPLYOK en REPLYFAULT om door te verwijzen naar een bestand. Je moet er dan wel voor zorgen dat die bestanden op jouw webspace ook effectief bestaan. Ik vermoed dat je zoals nu gewoon het form hebt overgenomen maar naar niet bestaande bestanden doorverwijst.

Chalk

Legacy Member
Tyfius zei:
Je gebruikt de REPLYOK en REPLYFAULT om door te verwijzen naar een bestand. Je moet er dan wel voor zorgen dat die bestanden op jouw webspace ook effectief bestaan. Ik vermoed dat je zoals nu gewoon het form hebt overgenomen maar naar niet bestaande bestanden doorverwijst.

Neen hoor,
ze staan wel degelijk online.
ik zoek straks nog verder. nu even weg.
http://users.telenet.be/coRCup/Chalkfolio/Contact.html (je mag de codes checken als je wil :p)

ik ontvang ondertussen "al" de gegevens die ingevoerd zijn!

Gr,
CHALK
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan