Archief - Q: Doorverwijzen naar een andere poort

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boe

Legacy Member
Hello,

Ik heb een kleine e-mailserver draaien die om de 15 minuten een aantal pop3 accounts gaat ledigen. Die server heeft een webinterface, die ik kan hosten op eender welke poort natuurlijk. Ik heb thuis telenet, en kan geen websites hosten op poort 80, laat staat iets anders onder de 1024. Dus host ik op 8080 met een dyndns alias, waardoor ik aan mijn e-mails kan in 1 centrale interface en van overal.

Probleem opgelost, ware het niet dat vanaf het netwerk van sommige klanten, ik niets anders kan gebruiken dan poort 80.

Bestaat er de mogelijkheid om een pagina te schrijven die eigenlijk een kopie ophaalt van mijn webmail-pagina, en dit bij voorkeur op de telenet webspace die wel toegankelijk is op poort 80 (geen php en consoorten ;) ) ? Zoja, hoe doe je dat?

Ik weet niet of mijn uitleg wat duidelijk is, indien niet probeer ik te verduidelijken.

Radiance

Legacy Member
Nee, dit zou een of ander serverside script vereisen, wat niet mogelijk is op Telenet webspace.

Waarom je gebruik je niet gewoon gmail, zit ook een POP connector op :)

boe

Legacy Member
Spijtige zaak.

Stel nu dat ik wél een degelijke webhost kan bezigen, met laat ons zeggen PHP, hoe zou dat dan gaan? Ik veronderstel dat dat niet enorm veel code is, maar ik ken niets van php, ik weet wat het is en daar stopt het zowat :) Iemand die mij op weg kan helpen? ;-)

Tnx alvast

killgore

Legacy Member
Via van die gratis webproxies gaan? Daar geef je gewoon je url+poort in en zei geven vanuit hun site jouw site weer. Zolang die webproxy zich op poort 80 bevindt is er dus geen enkel probleem :).

Het is echter wel al zo lang geleden dat ik dat gebruikt heb dat ik geen deftige meer ken;

boe

Legacy Member
Meestal zijn die dingen vrij traag, maar je hebt wel mijn bedoeling perfect door :-)

Nuja, kga binnenkort uitkijken voor een andere provider dan teleslet, die misschien minder picky is qua poorten dichttimmeren.

adrianhates

Legacy Member
ja zij doen dat ook maar ook veiligheidsoverwegingen en dat kan je ze niet kwalijk nemen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan