Archief - Q: Flash bewaren naar pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m-be

Legacy Member
hey,

heeft er iemand en idee hoe ik de flashfilmpjes op onderstaande websites kan downloaden naar mijn pc.

Ik zou ze graag gebruiken als documentatie om bij de websitelaunch van onze vereniging te herwerken (lees: opnieuw op te bouwen maar ik vind het idee en de uitwerking wel schitterend gevonden).

Merciekes alvast!


LINKS:
/1/
/2/
/3/

P.S.: aan de mods: Mocht de post verkeerd staan, verplaats hem dan gerust :D

m-be

Legacy Member
Sergiow zei:
rechtermuisknop, save as

tzit em soms in een klein hoekje eh?!
Hoe heb je trouwens de bestandsnaam achterhaald van die bestanden? gewoon gokken of met een programmaatje?

LunchBox

Legacy Member
view source uiteraard op de pagina van de flash zelf :) en dan zoeken op ".swf" (flash wordt immers ge-embed binnen html)

die download-link maken kan omslachtig worden offline (hier was nu de forumpost het voordeel), moest je zo nog iets tegenkomen kan je dit gebruiken: http://www.weblabstudios.be/links/ (linksonderaan kan je de link ingeven bij "file location" > knopje ernaast clicken > save link as op de groene tekst)

in principe worden ze ook automatisch opgeslagen binnen uw temporary internet folder, maar soms loopt dat al eens mis.

Holy Paladin

Legacy Member
ge moet et weten zitten? gewoon ctrl+f .swf in de source en tis gedaan he :p

Bolteh

Legacy Member
Allez ze.. Weer een ripper bij -_- Waarom zit iedereen hem nog te helpen ook?

"Ik wil de site van een vereniging herwerken, dus ik zou dit als documentatie willen gebruiken" -> lees: "ik wil die flash rippen"

m-be

Legacy Member
Bolteh zei:
"ik wil die flash rippen"

Normaal gezien zou ik zoiets negeren, maar nu moet ik toch reageren.

Ik ben grafisch geschoold, en een van de dingen bij het ontwerpen is het bekijken van ander materiaal, analyseren en de bruikbare dingen herwerken. Ik ga die swf's niet kopieren, ik ga ze (als ik het klaar krijg want op dat gebied ben ik een leek) openen en bekijken hoe ze opgebouwd zijn, noem het zelfstudie als je het wil, en bepaalde gegevens op een andere manier "recycleren", hoewel dit woord in deze context slecht geplaatst is...

Uiteindelijk is nog steeds de bedoeling van een ontwerp dat het opvalt. Moesten er dan mensen zijn die zeggen "hier sè, ziet is aan, da hettem van microsoft gekopieerd" dat zou het hele werk van het ontwerpen teniet doen.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn.


In afwachting van een reactie van wie dan ook, groet ik u!
M-BE

blaZe

Legacy Member
ok dan,

1. ge zijt grafisch geschoold maar weet niet dat in die SWF files enkel basic tweening/masking and transitions worden gebruikt. (laat staan hoe simpelweg files te recuperen door download link / cache of zelfs maar op google ff SWF downloader in te typen)
2. aangezien punt 1 vraag ik me af wat daar aan te bestuderen is.
3. source files op ultraschok,flashfocus,flashkit worden BESCHIKBAAR gestelt om te onderzoeken / uit te leren of mss zelfs te bewerken.
iemand die een swf online zet maar niet de sources wenst dit niet.
dus in feite dit decompilen om uit te leren - geef ik met tegenzin toe 'ok' maar ge vermeld zelfs 'recycleren / herwerken' dan ben je al aan het rippen imho.

en sorry, maar iemand die ietwat grafisch geschoold is of feeling voor het grafische heeft hoeft die files niet te analyseren.

ze een paar keer bekijken is imho meer dan voldoende vind ikzelf als grafisch ongeschoolde...

ik wens je alvast succes met de studie/analyse maar het zou toch zeer jammer zijn als meer herwerken/recycleren blijkt te zijn.

link van de websitelaunch to come mss? :unsure:

m-be

Legacy Member
blaZe zei:
oh, https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/q-tips-letterlogo-mvs.412870

nog iets aan het zoeken om te rippen? voor grafisch geschoold te zijn ben je op creatief vlak maar zeer ondermaats.

heb ik ook nooit ontkend, ben niet echt actief op vlak van layout en ontwerp maar vooral op technische uitvoering (photoshop en consorten dus) voor wat betreft gedrukte publicaties, (vandaar in 2e post ook prefix beginner (hoewel deze fout is volgens de topicregels maar kom)), met nu de ambitie om de webhorizonten te verkennen want zoals aangegeven in #10 is dat voor mij absoluut onbekend terrein, maar dat is geen prioriteit. Grafisch geschoold is niet gelijk aan multimedia/webdesign-geschoolde.

Je geeft ook aan dat bekijken van de files genoeg is om een idee te vormen van de layout, ben ik volledig met akkoord, alleen hoopte ik in de bestanden een opbouw te kunnen terugvinden, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Hierbij ook nog mijn dank aan lunchbox en sergiow, om de tijd te nemen op mijn vraag te antwoorden, i.p.v direct mensen die leek zijn op het gebied van webdesign e.d. aan te vallen als zijnde rippers.

De groeten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan