Archief - Q: Foto omzetten in grove lijnen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sexymofo

Legacy Member
Ik wou een foto omzetten in grove lijnen.
Iets zoals Dit

Dit lijkt me makkelijker om in Illustrator een grove tekening ervan te maken en dan voor drukwerk op T-shirts te gebruiken.

Thnx

LunchBox

Legacy Member
we moeten de vraag raden, sexymofo.

wat je ons in die 4 regels vertelt is een verhaaltje. je zegt wat je wou doen (verleden tijd), vervolgens geef je een voorbeeld en dan doe je een suggestie waarvoor het nuttig zou kunnen zijn gevolgd door ne merci.

maar waarvoor precies.. welke foto 'wou' je omzetten, en wat wil je nu precies weten? uiteraard gaan we meteen zoeken in de richting van: "je wil weten hoe je tot zo'n effect komt" ma tzou toch fijn zijn moest je er ook een mooi geformuleerde vraag bijsteken, desnoods volgende keer :)

sexymofo

Legacy Member
Idd de vraag was "hoe bekom ik dit effect"
Kvind na al een tijdje hier geregeld te komen dat het niveau hier hoog genoeg is om dat zelf ervan te maken. Maar je hebt gelijk.

Eigenlijk wil ik gewoon 2 wagens omzetten in Illustrator. Maar vrij basic, als T-shirt print. Nu leek mij dat wel een goede manier.
Is er een betere manier om de ruwe vormen van in dit geval een wagen naar boven te brengen zodat het mooi op Illustrator te bewerken valt?

Alvast bedankt.

LunchBox

Legacy Member
eigenlijk wil je die tussenfase dus enkel als "helper" gebruiken, ma wat ik eerder aanraad als je toch in illustrator gaat eindigen is gewoon je "common sense" te gebruiken. gezond verstand aan de dag leggen dus en de outlines vanop de foto zelf meteen inschatten zonder de filter tussenstap.

om toch nog ergens te beantwoorden ga'k het even opzoeken // SKETCH > photocopy met een detail setting van 1 of 2 en darkness vrij te kiezen (hangt van belichting van je prent af) lijkt er'n beetje op. vb > http://www.showme.be/stefanverbakel/pointers/photocopy.jpg

via de emboss filter ga je nog'n hoogte krijgen die eigenlijk niet gewenst is want dan ga je moeten kiezen tussen de normale lijn en de verschoven lijn (die fake diepte simuleert)

SyRuS.be

Legacy Member
da's in ZW zetten (desaturate) en dan de Stylize => Find edges effect


(ik krijg er rillingen van op mn rug :| )

sexymofo

Legacy Member
Mja veel info gaat wel verloren.
Tzal nog wel effe duren voordat gaat af zijn. Al lang gene Illustrator meer gezien

sexymofo

Legacy Member
Als ik der nog iet van kan :p
Volgend jaar krijgen we er terug les in, zal weer zwaar afzien zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan