Archief - Q: Foto viewer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

#8U6

Legacy Member
Hallo, ik heb wat hulp nodig met een site:
http://users.telenet.be/8U6/Hekje's-2e-mod.html

De bedoeling is dat er in het witte gedeelte een foto komt en als je op next klikt je naar de volgende gaat en op back naar de vorige, Weten jullie hoe dit moet ?
Deze foto's moeten daar komen, maar na verloop van tijd worden dat altijd meer en meer foto's : http://users.telenet.be/8U6/FOTO/Casemod2/

Alvast bedankt.

Hier is de code in HTML:

Code:
<html>
<head>
<title>Hekje's 2e mod</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#9AFB27" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<!-- ImageReady Slices (Hekje's 2e mod.psd) -->
<table width="901" height="700" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="Table_01">
	<tr>
		<td colspan="7">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_01.gif" width="900" height="41" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="41" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td rowspan="5">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_02.gif" width="42" height="659" alt=""></td>
		<td colspan="5">
			<img src="images/foto.gif" alt="" width="654" height="508" align="middle"></td>
		<td rowspan="5">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_04.gif" alt="" width="204" height="659" align="middle"></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="508" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td colspan="5">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_05.gif" width="654" height="45" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="45" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td rowspan="3">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_06.gif" width="38" height="106" alt=""></td>
		<td rowspan="2">
			<img src="images/back.gif" width="133" height="57" alt=""></td>
		<td rowspan="3">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_08.gif" width="30" height="106" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/next.gif" width="132" height="50" alt=""></td>
		<td rowspan="3">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_10.gif" width="321" height="106" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="50" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td rowspan="2">
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_11.gif" width="132" height="56" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="7" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td>
			<img src="images/Hekje%27s-2e-mod_12.gif" width="133" height="49" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/spacer.gif" width="1" height="49" alt=""></td>
	</tr>
</table>
<!-- End ImageReady Slices -->
<div align="center"></div>
</body>
</html>
Kunnen jullie deze voor mij aanpassen ?

Emiel

Legacy Member
Als dat dynamisch moet gebeuren, dan ga je toch moeten uitkijken naar andere hosting. Want de webspace van telenet ondersteunt geen dynamische talen (uitgez. een gastenboek-,teller- en emailscript).
Dus je gaat per foto een pagina moeten aanmaken of op zoek moeten gaan naar (al dan niet betalende) hosting (zie sticky daarvoor).

P.S: Ik wist dat mijn kleurenmatches niet super waren, maar dat groen van jou doet toch nog een pak meer pijn aan m'n ogen ;-)

polleke

Legacy Member
of javascript....
hoef je niet over te schakelen op andere host.
zoek eens op google op deze namen: fotoviewer, fotoslider, javascript
je zal wel +/- iets vinde dat u aanstaat

#8U6

Legacy Member
Zal is zoeken, alvast bedankt.

editt: Ik heb even gezocht, en heb wel wat info gevonden, HTML dat lukt mij een beetje, maar Java Script dat is chinees, Kan iemand dit voor mij doen die er meer van afkent ? Alvast bedankt.

editt2: Ben vergeten hoe je een Iframe maakt ... :$

#8U6

Legacy Member
Bounce, heb alles gevonden, behaleve Iframe, daar geraak ik niet aan uit.
Code:
<html>
<head>
<title>Hekje's 2e mod</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#2C8102" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<!-- ImageReady Slices (Hekje's 2e mod.psd) -->
<table width="900" height="700" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="Table_01">
	<tr>
		<td colspan="3">
			<img src="images/MediaBOX_01.gif" width="900" height="32" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td rowspan="2">
			<img src="images/MediaBOX_02.gif" width="204" height="668" alt=""></td>
		<td>
			<img src="images/frame.gif" width="644" height="484" alt=""></td>
		<td rowspan="2">
			<img src="images/MediaBOX_04.gif" width="52" height="668" alt=""></td>
	</tr>
	<tr>
		<td>
			<img src="images/MediaBOX_05.gif" width="644" height="184" alt=""></td>
	</tr>
</table>
<!-- End ImageReady Slices -->
</body>
</html>



Daar waar "frame.gif" staat, dat is dus een rechthoekig open vlak, waarin de andere pagina ik noem ze "foto.html" moet in geladen worden. Hoe doe je dat nu weer ?

orez

Legacy Member
ik snap niet wat de JOB prefix hiermee te maken heeft, of vanwaar je de HELP prefix haalt? gelieve onze regels eens te doorlezen..

usernote given.

polleke

Legacy Member
<iframe name="geefnaam" src="geeflocatie"></iframe>
in u link gewoon <a href="hierkomturl" target="naamiframe">blabla</a>

Obliv`

Legacy Member
google zal wel een verdere uitleg bieden..

maar nu ik toch antwoord:
<iframe name="fotokader" src="pagina.html" width=".. etc"></iframe>

orez

Legacy Member
#8U6 zei:
JOB / Q beter ?

lees de regels ... JOB heeft hier NIETS mee te zien, deze prefix wordt enkel gebruikt als je een BETALENDE opdracht biedt.

een Q enkel volstaat idd, aangezien je dit met meerdere talen kan oplossen.

(JS/PHP/ASP/ASP.NET)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan