Archief - Q: freelance scripten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El_L4mor

Legacy Member
De laatste tijd denk ik eraan om een freelance 'bedrijfje' op te starten om zo een klein beetje zakgeld te verdienen. Gewoon kleine opdrachten (gastenboeken maken, forums, nieuws systemen, eventueel een klein CMS systeem, ...) voor weinig geld. Ik help geregeld vrienden door voor hun rap een gastenboek te maken, of een foto album te coden, vandaar is het idee zowa gegroeid :).

Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken, en dan in het bijzonder, hoe laat ik klanten betalen? Ik ben nog minderjarig, dus mag dat dan wel :oink: ?

Freaky 7

Legacy Member
feelance mag zeker wel als je minderjarig bent. Als je goed bent maakt het meestal niet veel uit voor klanten.. betaling: paypal, moneybookers, bankoverschrijving

Zero Grav

Legacy Member
Lijkt me nogal onzinnig om hier weeral over te praten? Er zijn al vaak threads over uw sitatie voorbijgekomen en de searchfunctie zou je al een groot deel antwoorden verschaffen.

El_L4mor

Legacy Member
@ Rvl, ik ben gewoon te lui om een deftig vakantiejob te zoeken :p

Rvl

Legacy Member
niet dat ik nu specefiek over jouw bezig ben maar er zijn maandelijks x aantal mensen die opeens denken snel geld te halen uit dit soort werk. Meestal komt hier dan ook meer dan 90% bedrogen uit. Nu weet ik niet wat je capaciteiten zijn en dergelijke maar ik zou hier niet al u hoop hierop zetten want dat kan wel eens tegenvallen

Zero Grav

Legacy Member
Is bij mij ook zo El_L4mor, en dat lukt ook wel degelijk, het moeilijkste is opdrachtgevers vinden, ik ga niet zielig naar ieder bedrijf een e-mailtje sturen en krijg dan ook de meeste opdrachten gewoon van mensen hier op het forum.

Hier kennen ze mij en weten ze ook wel wat mijn stijl is, mijn kennis en of ik betrouwbaar ben of niet. Maar ik heb wel dringend wat méér opdrachten nodig op het moment. >_>

Radiance

Legacy Member
Volledig officieel kan het sowieso niet, dan moet je bv. een eenmanszaak of dergelijke opstarten & daarvoor moet je meerderjarig zijn.
Op de andere manier, goh er houd niets u tegen, en zolang je geen volledige maandlonen op uw bankrekening gestort krijgt gaat dat ook niet teveel problemen geven ook niet.

Vraag is of bedrijven gemiddeld veel goesting hebben om zoiets in 't zwart te doen, is anders een prima aftrekpost voor hun. Particulieren gaan daar meestal geen probleem van maken.
Nuja als je serieus werk aflevert loopt de hoeveelheid opdrachten al snel in stijgende lijn hoor, of toch voor scripters, "webdesignen" denkt iedereen te kunnen tegenwoordig. Ik heb op deze manier ook voldoende opdrachten om er een leuk centje aan bij te verdienen, mogelijk later een zaak starten in bijberoep.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan