Archief - Q: ftp: Hoe files schrijfbaar maken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dobber_1987

Legacy Member
Hoe kan ik mijn files op mijn users.pandora.be-ding schrijfbaar maken? Als ik er rechts op klik (zo via Mijn Netwerklocaties) en ik wil dat kotje aanvinken, dan komt er een boodschap dat ik niet de permissie heb om dat te doen...

Lashknife

Legacy Member
met een deftige ftp client zoals flashfxp ofzo waarmee je kan chmodden...

dobber_1987

Legacy Member
Het lukt niet, hij zegt no altijd permission denied, het het ook al met Cute Ftp geprobeerd...

Peeceefobie

Legacy Member
En je hebt zeker de juiste gegevens ingeduwd ?? Typfout kan altijd hé !!

(kspreek uit ervaring :sad: )

dobber_1987

Legacy Member
Wel, tzit zo, ik wil zo iets proberen. Ik zet dit formulier online. Het schijnt dat je dat dan kunt opslaan in een .cgi bestand. Dus mycgi.cgi, maar zoals je kan zien, kan je aan dat bestand niet aan.

Het ziet er als volgt uit:
-formulier:
<!DOCTY...*hier staat iets maar te lang om te posten*/>
<html>
<head>
<meta http-...*idem*/>
<title>Eet-Enquête</title>
</head>
<body>
<form action="http://users.pandora.be/dobber/my/mycgi.cgi" method="get">
<p>
Naam: <input name="naam" type="text"/><br/>
Voornaam: <input name="voornaam" type="text"/>
</p>
<p>
Geslacht:
<input type="radio" name="geslacht" value="man"/><label>man</label> /
<input type="radio" name="geslacht" value="vrouw"/><label>vrouw</label>
</p>
<p>
Leeftijd:<br/>
<label><input type="radio" name="leeftijd" value="12-15"/>12 - 15</label><br/>
<label>...*idem*
</label>
</p>
<p>
Welke saus eet je bij de friet?<br/>
<label><input type="checkbox" name="saus" value="mayonaise"/>mayonaise</label><br/>
<label><in...*idem*
</p>
<p><input type="submit" value="doorsturen"/></p>
</form></body></html>


mycgi.cgi ziet er zo uit:

#!/bin/bash
cat << VOOR
Content-type: text/html

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Algemene formulierverwerking</TITLE>
</HEAD><BODY><pre>
VOOR
LIJN=`echo $QUERY_STRING | sed -e 's/=/;/g' -e s/\&/\;/g`
echo Bedankt voor deze informatie
echo $QUERY_STRING
echo $LIJN
echo $LIJN >> F:\Documents and Settings\dobber\Bureaublad\mycgi.txt
echo '</pre></body> </html>'

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Als het denied is, is het denied he. Missch een map waar je niet in mag?

Heb je al eens de rechten bekenen van de map waar die files in zitten?

dJeez

Legacy Member
Op je Telenet webruimte kan je geen eigen CGI scripts neerpoten. Naast dat feit zou 't ook nooit gelukt zijn aangezien je die bestanden op je eigen PC probeert weg te schrijven (F:\...) - doch dit volledig terzijde.

De enige optie is dus gebruik te maken van de scripts die Telenet zelf ter beschikking stelt.

dobber_1987

Legacy Member
1) Dus ik mag die nooit op mn pc schrijven, naar waar dan wel? Bestand op de server?

2)Welke scripts stelt telenet ter beschikking?
--> ik lees er juist over op de telenet site, maar ik heb al een teller op mijn site, die niet van telenet is, dus kan je toch je eigen dingen er ook op zetten?

dJeez

Legacy Member
1). Het is nogal wiedes dat de server waar dat script op draait niets rechtstreeks naar jouw PC kan wegschrijven, niet? Best eerst eens leren waar je mee bezig bent, en je grijze massa gebruiken.

2). Laat mij raden, een Nedstat teller of iets gelijkaardigs? Dat valt onder de noemer "hosted scripts", maw die scripts draaien op die andere server (jij geeft er parameters aan door om je te identificeren, het script geeft een afbeelding of iets dergelijks terug). Dat kan uiteraard wel, je kan echter geen eigen scripts neerpoten op de Telenet server en verwachten dat die die gaat uitvoeren.

We laten om praktische redenen en om veiligheidsredenen géén gebruik van persoonlijke scripts toe.
-> http://www.telenet.be/nl/klantendie.../internet/internetten/eigenwebsite/cgi.page#0

dobber_1987

Legacy Member
Ja zo een StatCounter teller :p mag ik vragen waarom telenet dat niet toelaat? Is dat gevaarlijk voor hackers ofzo mss?

killgore

Legacy Member
dobber_1987 zei:
Ja zo een StatCounter teller :p mag ik vragen waarom telenet dat niet toelaat? Is dat gevaarlijk voor hackers ofzo mss?
neen, maar dat zijn veeel webruimtes op 1 server, alles goed en wel om van te downloaden, maar ze hebben gewoon de processorkracht niet om al die scripts te dragen.

killgore

Legacy Member
dobber_1987 zei:
? Snap ik ni, leg uit
meer processor kracht nodig is ofwel minder telenet webruimtes op 1 server en meer servers ofwel sterkere servers.

Ge denkt toch niet dat tn daar gratis voor zou opdraaien :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan