Archief - Q: Gratis Database ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Hoi

Ik ben geintreseerd aan het raken in web development en heb net een php code gedownload ( http://www.absolutengine.com/ ) Maar ik ben dus een newb in het werken met php en wil dit ff leren aan de hand van dit script te editen enzo ... maar om dit newsscript te laten werken heb ik een host nodig met een Mysql Database , php 4.0.0+ en Apache ofzo ... Kan iemand me wat meer uitleg geven over deze 3 en weet er soms iemand ook of er ergens een host is die deze gratis aanbiedt ofzo om even te proberen ? :x

Greetz en bedankt !

Obliv`

Legacy Member
Poenanie zei:
Hoi

Ik ben geintreseerd aan het raken in web development en heb net een php code gedownload ( http://www.absolutengine.com/ ) Maar ik ben dus een newb in het werken met php en wil dit ff leren aan de hand van dit script te editen enzo ... maar om dit newsscript te laten werken heb ik een host nodig met een Mysql Database , php 4.0.0+ en Apache ofzo ... Kan iemand me wat meer uitleg geven over deze 3 en weet er soms iemand ook of er ergens een host is die deze gratis aanbiedt ofzo om even te proberen ? :x

Greetz en bedankt !

Hosts vind je in de sticky of op google.

PHP is een server side scripting taal (4... is de versie van php dat dat script nodig heeft), omdat het een server side taal is heb je dus een webserver nodig om de documenten te kunnen uitvoeren. Een voorbeeld van een webserver is Apache (meest gebruikte: +- 75%).

Server side scripting gaat normaliter gepaard met SQL om gegevens uit de databank te halen. Om SQL statements uit te voeren heb je een database management system (dbms) nodig. MySQL is het meest gebruikt bij PHP.

NeoNeke

Legacy Member
je kan als het voor eigen gebruik is snel even easyphp downloaden. Dat is een pakket met de laatste versie van Apache waarin standaar PHP is geconfigureerd. Daarnaast zit in het pakket MySQL samen met phpMyAdmin (een dbms). Dit pakket hoef je gewoon te installen zoals een game of programma en je kan locaal gaan testen. Hoef je niet online een webserver te gaan zoeken

RpR

Legacy Member
zoals beide hierboven aanhalen kan je best zo kant en klare pakketen downloaden.

Obliv`

Legacy Member
RpR zei:
zoals beide hierboven aanhalen kan je best zo kant en klare pakketen downloaden.

Thuis heb ik ook easyphp geinstalleerd en ik ben er wel tevreden van (ik gebruik het wel nooit omdat ik altijd met asp + iis werk :)) ;)

SLDRkatana

Legacy Member
Hoe zorgt ge da ge de content die ge op u server plaatst zichtbaar wordt voor het internet?

Xavez

Legacy Member
met services als DynDNS en het correct instellen van je router is dit goed mogelijk... Zoek eens op google :)

Jonathan

Legacy Member
K kheb dit geinstalleerd enz die wamp5 maar kan er me iemand kort zeggen hoe ik nu ga testen ? want het ziet me er nogal ingewikkeld uit :c

Hoe kan ik nu weten wat mijn database username enzo zijn ?

Xavez

Legacy Member
SLDRkatana zei:
ma ik zit op een firewall, moet ik dan mijn poorten forwarden?
Welke moet ik dan forwarden?
want Apache staat toch al op Http poort
Ziet dan maar dat ge uw gat niet verbrand :help:

Ehm, standaard forward je best 80 / 8080 / 8000 / 21 (correct me if I'm wrong here).

Poorten forwarden is trouwens enkel van toepassing als je via een router je verbinding maakt hé...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan