Archief - Q: helder raam moet ondoorzichtig worden (melkglas)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XA4

Legacy Member
Ik weet niet of mijn vraag hier juist staat, maar vermits hetgeen ik zoek eventueel via een grote sticker ofzo kan gebeuren, denk ik wel dat ik goed zit.

Anyway, ik moet er dus voor zorgen dat een raam (ik gok 1m80 op 1m20) ondoorzichtig wordt. Dit is een etalageraam, dus moet wel op een nette manier gebeuren.

Ik dacht dat dit kon via een drukkerij (die beletteringen doet om op de raam te kleven) maar misschien dat het ook op een andere (betere?) manier kan.

Ik heb er zelf weinig tot geen ervaring mee (mijn broer heeft dat in zijn restaurant ook waarbij het logo is uitgespaard van het melkglas-effect, maar dat is dus via zo'n drukkerij gegaan) en ik zou dit toch wel redelijk dringend nodig hebben.

Dus graag bevestiging of dit de enige mogelijkheid is, een opsomming van eventuele andere mogelijkheden en liefst ook adressen waar ik hiervoor terecht kan (ik woon in Morstel, Antwerpen)

Waar mijn broer het heeft laten maken: All Sign Systems (ASS)
Als dit inderdaad de beste mogelijkheid is, hoef ik uiteraard geen adressen.

XA4

Legacy Member
frenzal zei:
sorry voor de offtopic, maar wat een cool domein naam :)
lijkt me geen toeval ;)
Staat bij die drukkerij trouwens in't heel groot "ASS"

Maar bon, 'k heb dus een oplossing nodig...

Mienod

Legacy Member
Er bestaan toch folies om op het raam te plakken waardoor het onzichtbaar wordt? Zulke dingen zie je soms te voorschijn komen in design of doe-het-zelf programma's op televisie. Vind je waarschijnlijk in de hobbywinkel (Brico, Gamma, ...).

XA4

Legacy Member
Mienod zei:
Er bestaan toch folies om op het raam te plakken waardoor het onzichtbaar wordt? Zulke dingen zie je soms te voorschijn komen in design of doe-het-zelf programma's op televisie. Vind je waarschijnlijk in de hobbywinkel (Brico, Gamma, ...).
Ik zal daar dan eens gaan kijken.
Ik had er niet aan gedacht dat je dat daar ook zou kunnen vinden.
Bedankt

Hatchetman

Legacy Member
Daar bestaat een product voor,dat moet je op venster spuiten,smeren en dat vreet zich in glas.

Stimpy

Legacy Member
of gewoon van die dinge da ge kunt plakken he.. soort plastificieerding

Gromme

Legacy Member
Best ook laten doen want als het om grotere delen gaat wil je natuurlijk wel dat het er zo prof. mogelijk uitziet.

XA4

Legacy Member
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik dan toch ga kiezen voor het professionele bedrijf en op die manier ineens het logo (en eventueel een patroon ofzo) in het melkglas-effect verwerk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan