Archief - Q: hoeveel vragen voor een site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yaris

Legacy Member
Hallo,

Iemand in mijn familie is half time zelfstandig gegaan. Wat hij goed kan is design en redelijk flash. Nu heeft hij een opdracht aanvaard om een site te maken voor 400 euro. De site zelf moet in flash zijn. Nu is het punt dat die mensen om de paar dagen dingen bijvragen voor de site. Zelf heb ik al gezegd dat hij meer moet vragen. Hoe lossen jullie deze zaken op? Hoe weten jullie ongeveer hoelang je aan een site werkt?

Dank u,

Yaris

cool_boy_ke

Legacy Member
Er is een manier om een flash dus een *.txt te laten lezen en die text dan te tonen. Dan maak die persoon gewoon de flash zo dat bijna alles kan veranderd worden en dan kunnen de vragers (=klanten) zelf de tekst veranderen.

tikketim

Legacy Member
door op voorhand te zeggen dat die prijs gemaakt is voor die job , als er nog iets bijkomt nadien zal er bij de prijs ook nog iets bijkomen

dat gewoon in het begin zeggen :)

TheCrow7

Legacy Member
€400 is op zich al veel voor een flash site, zeker als je het maar "redelijk" kan.

Dingen bijvragen = extra betalen, maar blijf redelijk. Een beetje tekst aanpassen of een afbeelding veranderen is zowiezo normaal vooraleer het ding uiteindelijk op het internet komt.

zabulus

Legacy Member
over dit onderwerp zijn er echt al VEEL thread geweest ;)

zoek maar eens

dreamstar.be

Legacy Member
TheCrow7 zei:
€400 is op zich al veel voor een flash site, zeker als je het maar "redelijk" kan.

redelijk en redelijk is relatief he. En €400 is helemaal NIET veel voor een flashsite. Voor €400 zou ik er nog niet eens aan beginnen.

Boddah

Legacy Member
€400 is normaal genoeg.
als je een of ander diploma of een indrukwekkend portfolio kunt voorleggen kun je meer vragen.

Asshen

Legacy Member
Contractueel vastleggen eh !
Hij is zelfstandig, dus contract !

Bigbuddha

Legacy Member
Na een kosten/baten analyse zal je toch meer dan 400 euro gaan moeten vragen. Tenzij, je 8uur!! werkt aan zo'n site aan 50 euro/uur.

Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Je moet even de berekening maken welke kosten je hebt als designer per kwartaal bijvoorbeeld.(tijd/handelsnummer/hardware/BTW/...) Dit verekenen tot een uur prijs. Deze kan je hanteren om break even te werken, of verhogen om winst te maken. Of zelfs onder de prijs te werken met op het oog een langdurig contract. enz.... voor 400 euro officieel een website maken waar je 2 weken aan werkt? Nah.
Das 800 euro inkomsten per maand. Das nog niet eens genoeg als netto loon. En dit is nog maar brutton inkomsten ;) Daar hou je als je geluk hebt, de helft van over. Boterhammen met choco is't dan voor de rest van u leven ;) lol

Btw, dit zit toch in de cursus bedrijfsbeheer(die je nodig hebt indien je zelfstandig wil werken)??

TheCrow7

Legacy Member
Hij is deeltijds zelfstandig, hij moet er niet van kunnen leven.

Meer dan €400 vragen voor een flash site, die meestal toch met haken en ogen in elkaar zit aangezien we niet over veel ervaring spreken is overkill, tout court.

Je kan dat misschien enkele keren proberen, maar veel klanten zal je niet vinden. De mediocre markt is al jaren verzadigd.

Bigbuddha

Legacy Member
Er niet moeten van leven heeft uiteindelijk niets met de prijs te maken. Hij moet zijn kosten eruit halen. Anders heeft het niet veel zin dat hij de job doet. Werk je aan 25 euro/uur brut.(wat heel echt wel weinig is) dan mag je niet meer dan 2 dagen werken aan die site of je hebt overhead.

Het middensegment waar jij het over hebt is overzadigd door amateurisme. Eenmanszaakjes(ook in bijberoep) en webbureautjes die voor 400 euro een flash site in elkaar boksen. Deze vallen na een jaar toch uit de markt. Of omdat ze geen kwaliteit kunnen bieden of omdat ze teveel kosten hebben tov. inkomsten. En waar moeten de klanten dan naartoe? naar een prof. bureau waar je 1500 euro en meer betaald voor een site waar je wel kwaliteit en ondersteuning hebt.

Als we letterlijk per uur rekenen, heb je bij ons voor 400 euro net een paar voorontwerpen. Dan zijn we nog niet aan de site begonnen. Natuurlijk niet in bijberoep, maar ik vind dat dat er niet veel mee te maken heeft. Het heeft eerder met de investeringen/kosten en inkomsten te maken en die moeten overeenstemmen, bij beroep of niet.

TheCrow7

Legacy Member
Het grote probleem is dat blijkbaar weinig mensen het verschil in kwaliteit zien en dus steeds het goedkoopste kiezen. Of achteraf afkomen met "jamaar, ginder is dat de helft goedkoper" of "ik ken iemand die dat gratis wil doen".

Begin dan maar.

Bigbuddha

Legacy Member
Das natuurlijk de overtuigingskracht en uiteenzetting van de offerte die daar het verschil moet maken. Je moet de klant duidelijk maken wat ze kunnen verwachten voor 400 euro bij een ander en voor 1500 bij jouw. Als je dan argumenten hebt, als aanpassingsmogelijkheden, goed design, herbruikbaar dmv goed geprogrameerde componenten, eventueel cms mogelijkheden en support, gaan er al een deel overtuigd zijn. De andere komen na een jaar misschien wel terug of die blijven sukkelen in het zwart(grijs) circuit en vervloeken elke webdesigner na een aantla jaar ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan