Archief - Q: html nieuwsbrief via e-mail

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Albireo

Legacy Member
Om te beginnen, ik weet dat html-emails evil zijn, maar 't is voor 't werk.

Ik heb hier een nieuwsbrief opgeslagen als html-bestand en die moet dus verstuurd worden via e-mail. Nu het probleem is dat als ik rechts-klik op dat html-bestand en kies voor "kopiëren naar" -> "E-mailontvanger" dat bestand wordt toegevoegd aan de e-mail als bijlage (zowel met Outlook als met Thunderbird). En via copy - paste in een nieuwe html-mail lukt het ook niet (layout totaal om zeep enzo...).
Wat tot nu toe het beste lukt is het html-bestand online zetten en in Thunderbird kiezen voor Attach -> Web-page. Maar deze methode lijkt me overdreven omslachtig.
De nieuwsbrief rechtstreeks in Outlook maken kan slechts als allerlaatste redmiddel.

Wat ik nodig heb is gewoon een manier om van een html-bestand een html-email te maken. :confused: :help:

Tyfius

Legacy Member
Geen idee.

Maar (ter informatie):
Een nieuwsbrief versturen via je eigen email cliënt is bijna een no-go. Als je meer dan X aantal mails verstuurt binnen een bepaalde periode kom je al snel op de black list van je email provider en/of van de ontvanger. Daar af raken is vaak niet zo eenvoudig en snel. Er bestaat software en webgebaseerde scripts om dergelijke zaken uit te voeren.

Albireo

Legacy Member
Bedankt voor de reacties. Er heerst hier wel een zekere terughoudendheid t.o.v. mailingsoftware omdat ze het beheer van wie wel en wie geen mail mag ontvangen in hun eigen programma en database willen houden.

Anyway, ik dacht er net aan om zelf een e-mailclient te schrijven. In .NET is dat relatief eenvoudig. In het ergste geval programmeer ik een stommiteit die de Telenet mailserver doet crashen... :cool:

passero

Legacy Member
kan je niet gewoon de extensie wijzigen van .html naar .eml ofzo en dan openen in outlook of zou dat te simpel zijn?
Je kan anders eens een html mail opslaan als .eml en dan die openen in kladblok en het html deeltje ene ventueel wat headers aanpassen en dan openen in outlook. Lijkt me ook nog niet zo moeilijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan