Archief - Q: Index maken van de inhoud van een webspace?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xevven

Legacy Member
goeidag,

ik heb een webspace van skynet die standaard kwam bij men abbo. Geregeld zet ik daar files, foto's etc op.

Nu mijn vraag is:

hoe maak ik een index van alle items die op die webspace staan? Dus dat de naam van elk item dat op men webspace staat wordt weergegeven + als je er op klikt dat je naar de afbeelding, file gaat? En dat natuurlijk wordt aangepast als ik items erop zet of eraf haal

beetje het systeem dat ze bij users.pandora.be gebruiken. Dat je de directory ziet met mappen en files.

Alvast bedankt

Zero Grav

Legacy Member
Niet :-)

Als je dit echt wil zal je het handmatig moeten maken.

Code:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> 
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>...</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />

<style type="text/css" media="screen"><!--

body {
	margin: 10px; padding: 0;
}

--></style>

</head>
<body>

<ul>
<li><a href="bestandslocatie">bestandsnaam</a></li>
</ul>

</body>
</html>

Dit is een voorbeeldbestand, om meerdere dingen toe te voegen kopieer je gewoon de <li><a href.. lijn daaronder (<ul> moeter altijd onder blijven staan).

Xevven

Legacy Member
dus voor elke document dak erop zet en ne link wil moet ik een nieuwe lijn plaatsen in die index.html?

Rvl

Legacy Member
Bij pandora is da idd automatisch maar je kan het ook voor skynet maken (in tegenstelling wat sommige hier beweren). Doe gewoon het volgende.

1) Maak een file met volgende naam: .htaccess (deze naam is verplicht).
2) Zet in deze file het volgende: Options +indexes
3) upload dit naar de map op je ftp waar je de files in een lijst wil laten weergeven
4) voila de klus is geklaard ;)
5) Merci Rvl

taLa.

Legacy Member
Asge geen index file hebt krijgde automatisch een server generated index lijst te zien :)

Zero Grav

Legacy Member
taLa. Dit is inderdaad zo bij telenet maar niet bij adsl.

Rvl, sinds wanneer laat skynet wel .htaccess files toe? :s

Rvl

Legacy Member
inderdaad schijnt niet te werken, ik was nochtans ervan overtuigd dat dit vroeger wel werkte bij skynet, nuja tijden veranderen (niet altijd in de goeie zin;))

killgore

Legacy Member
taLa. zei:
Asge geen index file hebt krijgde automatisch een server generated index lijst te zien :)
dat is enkel zo als uw apache server daarvoor ingesteld staat (wat je normaal dus kan overschrijven met .htaccess zoals vermeld). Vele hosts zetten dit dan ook af voor veiligheid ;).

edit: dus: wat je normaal kan overschrijven met .htaccess als .htaccess enabled is (om volledig te zijn he :p)

taLa.

Legacy Member
Ja ... maar apache servers komen standaard met die optie als ik me niet vergis, heeft niets te maken met de verbinding die kabel of adsl is ... natuurlijk wel met de servers van Telenet en Belgacom ...

Zero Grav

Legacy Member
Ja, dat is wat ik bedoelde, de servers van skynet hebben dat niet ingesteld. ^o^

killgore

Legacy Member
taLa. zei:
Ja ... maar apache servers komen standaard met die optie als ik me niet vergis, heeft niets te maken met de verbinding die kabel of adsl is ... natuurlijk wel met de servers van Telenet en Belgacom ...
uhu

da zei ek toch :p, me hosts bedoel ek webhost he, die uw server beheert :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan