Archief - Q: Interview: Schoolopdracht, interview iemand met ICT diploma (hoger ondw)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MasterOfTerror

Legacy Member
Ik besef dat het weinig met programming of webdesign zelf heeft te maken en op gamedesign is er jammergenoeg geen respons, maar ik heb voor school de opdracht een persoon te interviewen die een ICT diploma heeft van het hoger onderwijs en men zoektocht was tot dusver redelijk onsuccesvol. (multimedia, electronica-ict, etc.. is toegestaan)

Dus hierbij vraag ik jullie om mij een mail te sturen met antwoord op de vragen indien u dit wenst te doen. (email: [email protected] / [email protected])


De vragen:

a) Was het vroeger, en is het nu nog altijd makkelijk om met uw diploma op de arbeidsmarkt aan de bak te komen?

b) Hebt u op de arbeidsmarkt al voor verrassingen gestaan ivm uw diploma: bijvoorbeeld taken die u opgedragen krijgt of kreeg die u met dit diploma niet verwacht had?

c) Hebt u het gevoel dat u met uw diploma in heel wat bedrijven en bedrijfssectoren terecht kan of hebt u de indruk dat uw diploma heel strikt vastlegt waar u kan gaan werken?

d) Wat verwacht men in een bedrijf eigenlijk van een afgestudeerde? Wat is het belangrijkste: kennis, ervaring, sociale omgang, flexibilieit, inzet of iets anders?

e) Wordt uw diploma naar uw aanvoelen voldoende gewardeerd (financieel, qua promotiekansen) Met andere woorden: hoe staat uw directie tegenover uw diploma (vinden ze het belangrijk, zeer belangrijk, zijn er veel te veel afgestudeerden met uw diploma, is het diploma door de jaren heen bijvoorbeeld minder belangrijk geworden?).

f) Zijn er in het bedrijf wetten en regels die u niet verwacht had (bv ivm diefstal, beveiliging, omgang van de werknemers met elkaar, lenen van materiaal van het bedrijf, enz..)?

g) Wat is de beste raad die u beginnende studenten in uw diplomarichting kunt meegeven?

Gelieve ook uw afstudeer richting te vermelden en indien u wenst ook uw naam.

Alvast hartelijk dank.

Lashknife

Legacy Member
als ik morgen tijd vind zal ik proberen er op te antwoorden

afgestudeerd juni 2003 toegepaste informatica (kdg hogeschool groenplaats antwerpen)

Quilombo

Legacy Member
post uw antwoorden hier maar imo, wil ze ook wel es zien ;)


groet, kratz`

MOB-Yarobi

Legacy Member
bij deze heb ik u mijn vragen doorgemaild

hopelijk kunnen ze van nut zijn en anders, toch graag gedaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan