Archief - Q: Opleiding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Momenteel volg ik industriële wetenschappen (vroegere industrieel ingenieur )
Kom uit industriële wetenschappen (secundair) , dacht dat ik het wel graag zou blijven doen, wiskunde, mechanica, fysica, chemie, enz ...
'k Heb de laatste tijd goed nagedacht over het feit of ik nu echt wel in die branche een beroep wil ... het leek allemaal zo logisch om deze richting te volgen tot ik een tijdje les gevolgd had, na verloop van tijd ging ik echt niet meer met plezier. Altijd met grote tegenzin lessen volgen, echt vermoeiend.
Stilaan vroeg ik me dus af of ik niet de verkeerde richting gekozen had. In het secundair hebben we echt een prachtvoorbereiding gehad voor industrieel ingenieur (behalve dan het harde blokken, grote delen theorie vanbuiten leren hebben we niet meegekregen) . Een zwaar blokbeest ben ik ook niet, 'k wil de zaken eerder goed begrijpen. Aangezien ik het niet graag deed was natuurlijk het laatste waar ik aan begon op kot men zaken nakijken en regelmatig oefeningen maken (wat hét belangrijkste is). Resultaat: 'k denk eraan om in september met iets anders te beginnen en deze richting te stoppen. 'k Zou liever iets creatiever doen, je voelt het waarschijnlijk al aankomen...Heb tot 2005 (mocht niet langer) in de kunstacademie gezeten en altijd interesse gehad in computers en heel wat zaken die ermee te maken hebben. 'k Zou graag iets doen in de richting van het ontwerpen van lay-outs, websites, (mss posters en artikels, ...) en bij de websites bv het designen én "programmeren" (bij de opleidingen ook dynamische sites? hoever gaan ze bij het ontwerpen van sites? alles erop en eraan ? of enkel ontwerpen? )
'k Ben nu druk aan het rondkijken wat er allemaal zoal is (liefst in gent, heb er momenteel een kot dus zou mooi zijn) wat men aandacht al trok: grafische en digitale media (artevelde) http://www.arteveldehs.be/emc.asp?pageId=1803

Mss kunnen jullie ervaringen delen, wijze raad geven, richting aangeven waar ik moet zoeken, kennisen van jullie die iets in dat genre gedaan hebben...

nog een linkje met wat meer info over de richting: http://www.arteveldehs.be/emc.asp?pageId=585

Merci!
Greets

PC_Freak

Legacy Member
Er zijn er veel die MCT doen in Kortrijk alhoewel die opleiding volgens sommigen niet zo denderend zou zijn. Dat lijkt wat op toegepaste informatica maar veel meer grafisch gericht dacht ik. Ik doe nu zelf TI en ik vind dat dat geen slechte keuze is, het programmeren is in feite het moeilijkste en dat krijg je genoeg, layouts maken e.d., ik vind dat je als je daar tijd in steekt dat ook in je vrije tijd kan leren e.d.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan