Archief - Q: php en telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1-cyberdog

Legacy Member
mijn vraag is wel heel snel gevraagd ondersteunt telenet hompage ook php ?
zo ja waar vindt ik meer uitleg over php op telenet thx ;)

DarkBone

Legacy Member
Telenet ondersteunt geen PHP, geen ASP, geen JSP, ...
Telenet ondersteunt enkel gewone HTML-pagina's.
Je kan echer wel gebruik maken van enkel CGI-scriptjes.

vempire

Legacy Member
De beschikbare cgi scriptjes zijn een vijftal scriptjes me basic dinge als een counter, nix spanend naarmijn mening. Voor php ondersteuning kan jebest enn gratis hostje opzoeken,maar daar hebben we google voor nietwaar?:)

Brando[n]

Legacy Member
vempire zei:
De beschikbare cgi scriptjes zijn een vijftal scriptjes me basic dinge als een counter, nix spanend naarmijn mening. Voor php ondersteuning kan jebest enn gratis hostje opzoeken,maar daar hebben we google voor nietwaar?:)

Of de sticky :applause:

Metteh

Legacy Member
maar als je een .php extensie verandert in een .html werkt het dan ?

vempire

Legacy Member
als er geen php parser aanwezig is op de server gaat hij de code ook niet kunnen parsen en ga je waarschijnlijk enkele blokken code tevoorschijn zien komen.:) Nee dit gaat dus niet:)

servi

Legacy Member
Ja, maar dan moet ge rebooten. :crazy:


? Hoezo rebooten ? Ik zie niet in hoedat het rebooten van de client of de server de mogelijkheid zou geven om php te kunnen gebruiken.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
als ge ni zeker zijt en ge wilt snel ff testen of een host php ondersteund, upload dan een bestand test.php met daarin
PHP:
phpinfo();

Als je een mooi overzicht krijgt draait er php, als je gewoon "phpinfo();" krijgt ondersteund hij er geen :)

Radiance

Legacy Member
PHP:
<?php phpinfo(); ?>
anders ga je sowieso "phpinfo();" zien staan, ondersteuning of niet :p

Bastaspast

Legacy Member
wat is dan eigenlijk het nut van telenet die DOMEINEN aanbied ... en hoe kan je als je je DNS laten registreren hebt bij teleslet dan eigenlijk toch zorgen voor een server met php ondersteuning ?

zijn er dan geen grote bedrijven ofzo waarvan de sites op teleslet servers gehost zijn ?

thnx alvast!

ps: ik heb me namelijk net een dns adres late registrere , maja als ik geen php kan invoeren, lijkt het me wel een weggesmeten deal

den Acid Burn

Legacy Member
servi zei:
Ja, maar dan moet ge rebooten. :crazy:


? Hoezo rebooten ? Ik zie niet in hoedat het rebooten van de client of de server de mogelijkheid zou geven om php te kunnen gebruiken.

de subtiele kunst van het sarcasme.
sommigen zien het, sommigen niet :p

DJ_Trash

Legacy Member
Bastaspast zei:
wat is dan eigenlijk het nut van telenet die DOMEINEN aanbied ... en hoe kan je als je je DNS laten registreren hebt bij teleslet dan eigenlijk toch zorgen voor een server met php ondersteuning ?

Hoewel ik het ni aanraadt is het mogelijk om uw hosting bij leverancier A te hebben, en uw domeinnaam geregged te hebben bij leverancier B.

als ge php nodig hebt, moet ge hosting nemen dat da ondersteunt.
Als ge bij telenet domeinnamen kunt reggen gelintk naar webspace da ni noodzakelijk bij telent zit (wa wel zo zal zijn, anders ist pretty dumb), dan is er geen probleem.

Ondanks wa sommigen denken, der is GEEN magisch trukske om php te draaien op telenet space

El_L4mor

Legacy Member
offtopic:

zijn die domeinnamen ook gratis bij telenet? ik bedoel, kunde ipv gratis 50mb webruimte een domeinnaam (bv. een .be) krijgen?

killgore

Legacy Member
El_L4mor zei:
offtopic:

zijn die domeinnamen ook gratis bij telenet? ik bedoel, kunde ipv gratis 50mb webruimte een domeinnaam (bv. een .be) krijgen?
neen

domeinnamen kopen via telenet is trouwens extreem duur laatste keer dat ik keek :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan