Archief - Q: Site lay out verneukt in FF, werkt wel in IE?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Ben vandaag begonnen een site in elkaar te knutselen voor een maandelijks pokertornooitje dat een vriend van me organiseert.

Niet op kleuren en dergelijke letten, ik weet dat achtergrond niet past bij de rest, zal nog veranderd worden...

Probleem is nu dat deze site: http://jojopoker.awardspace.com perfect werkt in IE, maar eens ik deze bekijk in FF (browser waar ik altijd mee werk) is de lay out naar de vaantjes...
Het probleem ligt prolly aan de css file want als ik deze delete wordt de pagina correct weergegeven in FF, uiteraard zonder css :p

inhoud main.css:
PHP:
body {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color: #FFFFFF;
}
td {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color: #FFFFFF;
}
a {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color:#FFFFFF;
text-decoration: none;
}
a:hover {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color:#FFFFFF;
	text-decoration: none;
}
.menu-item {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	font-weight:bold;
	color:#FFFFFF;
	text-decoration: none;
	display: block;
	
	
}

.sub-menu-item {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	font-weight:bold;
	color:#C3121C;
	text-decoration: none;
	display: block;
	

}

.main {
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 10px;
	background-image: url(afb/grad.gif);
	background-repeat: repeat-x;
	background-position: left top;
}

Wat is hier mis mee aub?

NeoNeke

Legacy Member
wat is mis?

uw opmaak in de html (alé technisch gezien is het niet mis, maar de visuele weergave ervan is niet zoals je het verwacht). Je gebruikt tables die je opmaakt met css en geloof me dat is not done voor de layout van je site. In principe moet je div-elementen gaan gebruiken voor je site op te maken, daarmee baken je als het ware zones af die je opmaakt. FF wat huiswerk dus voor u: Google -> div + css + tutorial + site + how to

DJ_Trash

Legacy Member
let er ook op da, als ge het nodig vindt links en rechts een zwarte marge te hebben, ge die langs 2 kanten in verhouding evengroot maakt.

Als mijn window ewa smaller is, is er links een useless marge terwijl ik wel naar rechtsm oet scrollen. design is ni slecht dien jester is pessies ewa low quality (zo weinig kleuren in da logoke, dan gebruikte beter gif)

serial

Legacy Member
true ivm die gif, site is dan ook nog in de pre pre testfase :p
logo is snel snel in elkaar geknutseld en moet de afbeeldingen inderdaad nog naar gif omzetten :)

@ Neoke: waarom zijn tables die ik opmaak met css not done? heb nog bijna nooit gewerkt met div en de site moet zo snel mogelijk klaar zijn. als het werkt met tables en css, dan waarom niet?
het blijft tenslotte een kleine site voor een klein publiek, dus maakt niet echt uit of de code not done is of niet (denk ik)

En als die css mijn layout verneukt en er is echt geen andere oplossing, dan gebruik ik gewoon geen css :/

NeoNeke

Legacy Member
Eerst en vooral werkt het niet met css en tables hé. twee check hier ergens een toppic: "discussie: css-hacks" lees laatste pagina de redenen waarom een table niet gebruikt wordt voor opmaak staat daar.

Doe ervan wat je wil, maar ik heb je de oplossing gegeven, gebruik gerust tables van mij, maar verwacht denk ik niet dat er veel volk hier moeite gaat doen om je concreet probleem op te lossen

Quilombo

Legacy Member
tegenwoordig gaan alle threads precies over tables vs divs :D
table layouters zijn gewoon te lui om met divs te leren werken want das toch nie zo moeilijk

serial

Legacy Member
mja zit in tijdsnood voor die site lol
die divs, is da veel verschil met tables en is da snel aan te leren?

hehe en idd, tables hebben hier precies afgedaan :/
vroeger wast al tables dat de klok sloeg en nu zijde noob als ge da nog gebruikt :(

Xavez

Legacy Member
Heeft niks met noob-zijn te maken. Heeft te maken met het uzelf en uw code up-to-date te houden naar de laatste ontwikkelingen op vlak van compatibiliteit, surfvriendelijkheid, laadtijd-optimalisatie enzovoort =)

serial

Legacy Member
en zijn die divs nu werkelijk zo moeilijk of valt dat mee?
want heb geen tijd meer over om een ganse materie te leren, site opnieuw te maken en dan nog te kijken om de php werkende te krijgen :s

Xavez

Legacy Member
Als ge weet hoe CSS ineenzit en als ge een grondige basis van html & xhtml hebt mag dat geen problemen vormen. Je gaat je site veel gemakkelijker kunnen updaten en dergelijke.
Ik stel voor dat je eens een testsite bouwt met rond elke div een verschillende kleur border, zodat je juist kan merken en testen hoe divs reageren op bepaalde CSS-positioneringen :)

Een voorbeeldje van waarom Divs+CSS zoveel geweldiger is

serial

Legacy Member
zal prolly wel niet mogelijk zijn mijn site's tables te converten naar div tags?

edit: ff gekeken naar die div tutorials en da lijkt me allemaal te omslachtig om nu nog te leren.
site is toch gewoon voor vriend die da gevraagd heeft, bedoeling is niet om de html-award 2006 te winnen ofzo :p

edit2: is een site met paginas die niet geupdate worden, tenzij voorpagina en inschrijvingspagina, maar das toch allemaal met PHP :p
heb css file niet meer gebruikt en alles in pagina zelf gezet en werkt nu. ging me beter (en sneller) af dan divs beginnen leren, soz aan de puristen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan