Archief - Q: tips Letterlogo MVS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m-be

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een letterlogo met de letters M V S en in de wetenschap dat het iets moet te maken hebben met het prepress/drukkerijwereldje. Ik heb een grafische opleiding gehad maar ik ben een absolute nul in ontwerpen en zeker wat betreft letterlogo's. :doh: (vandaar de prefix beginner) Ben al weken aan het experimenteren op papier maar er komt gewoon niets uit. :cry:

Hebben jullie tips of zo of websites waar ik inspiratie kan opdoen?
Ik heb beschikking over Adobe Photoshop CS2, Illustrator CS2, InDesign CS2 en QuarkXPress 6.0.


Alvast merciekes

LunchBox

Legacy Member
Hij zoekt het logo niet, maar eerder tips.. dan is het de Q-prefix, of nog makkelijker misschien de REQ-prefix wanneer iemand anders het voor hem zal maken. Stoort me verder een klein beetje dat iemand met een grafische opleiding hierom vraagt, maar bon - dat terzijde.

Heb er uiteindelijk maar een REQ prefix van gemaakt, aangezien wanneer iemand tips geeft visueel - je al praktisch op weg bent naar een afgewerkt logo. Toch even informatief vragen: is dit voor een school-/commerciële opdracht?

*edit: dan toch een Q, als je het enkel de tips wil.

m-be

Legacy Member
neen, tenzij je een visitekaartje als commercieel beschouwt.
Toch nog even meegeven dat ik al pogingen heb ondernomen met ontwerp van letterlogo's zowel schoolopdrachten (een tijd geleden al) als prive en dat het telkens op niets uitdraait. Het ontwerpen zit me jammer genoeg niet in het bloed. Ik had het ook liever anders gezien.
Mijn initialen zijn MVS, vandaar.

Ik wil ook niet dat iemand het voor me maakt. Ik zou gewoon tips willen van mensen die daar beter in zijn dan ik, en dan zien waar we geraken. Das toch de bedoeling van dit forum, niet? Mekaar verderhelpen waar zijn eigen kennis/kwaliteiten niet ver genoeg reiken.

m-be

Legacy Member
Bolteh zei:
Tip: Zorg voor samengang. (en das alles wa ge moet weten)
zoveel waarheid in een zin (absuluut niet cynisch). kga me der is opzetten en als er iets van komt zal ik het posten! Thx alvast.

gStar

Legacy Member
LunchBox zei:
Hij zoekt het logo niet, maar eerder tips.. dan is het de Q-prefix, of nog makkelijker misschien de REQ-prefix wanneer iemand anders het voor hem zal maken. Stoort me verder een klein beetje dat iemand met een grafische opleiding hierom vraagt, maar bon - dat terzijde.

Heb er uiteindelijk maar een REQ prefix van gemaakt, aangezien wanneer iemand tips geeft visueel - je al praktisch op weg bent naar een afgewerkt logo. Toch even informatief vragen: is dit voor een school-/commerciële opdracht?

*edit: dan toch een Q, als je het enkel de tips wil.


Hij zegt "ik ben op zoek..."

Dus SEARCH: eh :D

LunchBox

Legacy Member
die regel geldt niet altijd flipside: bij een vraag ben je op zoek naar een antwoord, bij req ben je op zoek naar een item, bij discussion ben je op zoek naar argumenten, en ga zo maar door.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan