Archief - Q: wat is een makkelijk 3d teken prog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Assassin666

Legacy Member
Yo,
ik zoek dus een simpel 3d tekenprog , gemakkelijker dan 3d studio max plz want van die studio max snappek niks :p
alvast bedankt

greetz Assassin

spectrious

Legacy Member
sketchup vereist praktisch geen kennis. Is 3d-paint. Gebruiksvriendelijk ook.

dresse

Legacy Member
liefst geen haakjes rond u prefixen.

modo is heel simpel om te leren en kan modellen en binnekort ook renderen. dus prolly alles wa ge nodig hebt. Tis wel ni goedkoop :)

dresse

Legacy Member
idd, tekst is zowiezo gemakkelijk in 3D...
ge typt iets en ge extrude het en tis klaar :)

wrong`

Legacy Member
CoBalT zei:
zijn er ook gemakkelijke voor teksten in 3D?

als je enkel letters wil animeren, Xara 3D (als je windows gebruikt) voor MAC kennek er niet direct 1tje ... Xare kan je letters animeren op gemakkelijke wijze en deze exporteren als .Avi .gif alsek met niet vergis!

:)

TheCrow7

Legacy Member
Er gaat toch steeds een leercurve zijn ongeacht het programma. Je kan beter je tijd steken in het aanleren van een degelijk pakket i.p.v. het telkens switchen naar andere programma's omdat die ene dan weer andere mogelijkheden bevat die je nodig hebt etc...

Wat zeker opgaat voor iedereen: het ene of het andere programma op zich maakt van jou geen beter ontwerper. De creativiteit en het inzicht dient steeds van jou te komen.

Anendel

Legacy Member
TiB0 zei:
Silo... heeft een gemakkelijke en inituitieve iterface :)

Ziet er een leuk en goedkoop programma uit.
Ervaring mee? Iets dat kan worden getoond?
Is dit trouwens een volledig stand-alone programma? Of is het aangeraden dit in combinatie met een ander programma te gebruiken zoals bvb 3d Studio Max?

dresse

Legacy Member
ja, ge zult het zowiezo in combinatie met iets moeten gebruiken als ge wilt renderen... voor zover ik weet heeft silo geen renderer.
en het heeft wel een aantal coole features zoals topology brush en in de nieuwe dachtk ook displacement brush a la zbrush... maar ik werk er ni graag mee, hou ni echt van de interface

TiB0

Legacy Member
Ik heb altijd al met Silo gewerkt, en ik kan wel begrijpen dat als je de interface van een ander 3D programma gewoon bent het een beetje vreemd oogt, maar dat heb je met elke overschakeling tussen programma's.
Maar als je een beginner bent is Silo een heel stuk gemakkelijker dan 3dsMax, Maya, Lightwave, etc... En renderen moet je inderdaad doen in een ander programma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan