Archief - REQ: stukje van een vork "afbreken"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
ik heb een foto van een bord bestek en een glas getrokken, maar nu zou ik graag het linker tandje van de vork afbreken.
Is dat mogelijk in Gimp?

kan er me iemand uitleggen hoe ik dat het beste doe, of raden jullie aan van ergens een oude vork te zoeken en daar dan een puntje van afbreken (misschien met als resultaat dat het niet zo 'mooi' is afgebroken en dus verschillende vork-pogingen zal moeten ondernemen)

link: BordBekerBestek

de foto is er misschien niet scherp genoeg voor?
dat dat zo gekleurd is, dat is geen filter, ik heb dat zo getrokken. Ben niet zo thuis in de foto-wereld, en heb dus met vanalle instellingen zitten knoeien, maar ik vind het nog wel mooi.

wrong`

Legacy Member
ik ken gimp niet maar is uw bedoeling


dit http://happyfactory.havoc.be/tn_foto.jpg


t'is in een rapke gedaan maar kweetnie waje juist bedoelde? maar download anders es Photoshop denk daje dan verder gaat geholpen worden :p

ik weet dat de schaduw etc. nie weg is maar k'wou gewoon maar es tonen of dit het juiste was.

wrong`

Legacy Member
pieta zei:
gimp is gratis photoshop


met "ik ken gimp niet" bedoel ik "Ik ken de interface van GIMP & zijn mogelijkheden niet" het programma zelf hebbek al gezien maar niet grondig.

maxdevis

Legacy Member
zoiets bedoel ik idd, maar nu is het natuurlijk een rechte lijn en het moet iets meer lijken alsof het is afgebroken.

heb linux en photoshop is daar nog niet voor beschikbaar.

maar als je me al een beetje op weg kan helpen door te zeggen hoe je dat gedaan hebt, dan ben ik al heel blij.
als je wil kan ik een iets beter bestand doorsturen.

bedankt!

Jixop

Legacy Member
euhm kheb is met the gimp geprobeert, is vrij goe gelukt voor een eerste keer "fototrucage". was nu ook ni zo moeilijk met zo'n achtergrond...
kheb de gom en de "stamp" (kopieer-stempel) gebruikt... zonder gom zou het ook gelukt zijn.
Ctrl-klik om te kiezen van waar ge wilt kopieren, "uitgelijnd" kiezen (middelste bij de onderste optie van die stempel), en dan in de richting van de schaduw "schilderen". Heb ook wat geknoeid met ondoorzichtigheid...

Oja, zet de penseelsoort op "fuzzy" da ge zo de randen niet te veel ziet als ge de schaduw doet. als ge die tand weghaalt ist best toch een ander te kiezen (niet fuzzy).

http://img117.imageshack.us/my.php?image=afgebrokenvork5gc.jpg

maxdevis

Legacy Member
heel hard bedankt!

het zou eigenlijk een affiche van een monoloog-theatervoorstelling moeten worden met deze tekst:

Lieselot vertelt
Traliewater (Carl Friedmann)
onder begeleiding van Rosemie Lauwers
29-30 maart 2006 20u30
Zwarte Zaal deSingel

het is nogal veel tekst om te schikken dus ideeen mag je hier altijd posten.

Andere ideeën voor fonts of andere layout zijn ook steeds welkom!

Jixop

Legacy Member
Font eenvoudig houden. Misschien rond schrijven op dat bord en datum en plaats onder het bord?
en kwa kleuren voor de tekst zouk ook niet weten.
Zo zou ik het doen, maar ik ben geen pro...

Edit: ik heb gezocht om text rond te schrijven in the gimp maar vind ni direct iets... behalve dit: http://www.gimptalk.com/topic.php?a=v&t=552&f=9 maar dan zijn de letters niet gedraaid...
weet er iemand mss een oplossing voor dit (buiten letter per letter werken)?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan