Archief - SEARCH: originele ontwerper van dit item

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fr3aK

Legacy Member
Kzal het even kort schetsen, kandarock.be is een event bij mij in de buurt.
De website is eerst gemaakt door iemand van de school dat het event organiseert, die had aan iemand gevraagd om het design te maken (hetgeen er nu op staat, zogezegd gemaakt door c-concepts.be).
Omdat hij maar niet voort deed aan die website heb ik de rest mogen afmaken, kheb em dan in xhtml+css gegoten maar heb onderaan de link naar c-concepts.be weggehaald.
Waarom vraagt ge u af: wel ik ken die van c-concepts en weet wat hij zoal kan op gebied van design en dat ontwerp ligt zeker niet in zijn kunnen.

Nu heeft die gast die eerst de website heeft gemaakt een zaak aangespannen tegen kandarock (mij incl.) en zou hij dus dat ontwerp kunnen gebruiken tegen mij, omdat ik het zogezegd gestolen heb.

Nu ben ik op zoek naar de originele ontwerper van dat design zodat ik een poot heb om op te staan, mss heeft iemand dat al tegengekomen op DeviantArt of ergens anders, ik ben er zeker van dat het niet van de hand van die gast van c-concepts.be komt...

Alvast bedankt!

Gerritn

Legacy Member
Even terzijde, wat als ge kunt bewijzen dat het niet van hem is? Dan wil dat zeggen dat jij ook iets gebruikt die noch van hem, noch van jou is, en waarvoor je dus ook geen toestemming tot het gebruiken hebt? Nee?

Maar ik heb het nog nergens tegengekomen ook niet in ieder geval.

Fr3aK

Legacy Member
Gerritn zei:
Even terzijde, wat als ge kunt bewijzen dat het niet van hem is? Dan wil dat zeggen dat jij ook iets gebruikt die noch van hem, noch van jou is, en waarvoor je dus ook geen toestemming tot het gebruiken hebt? Nee?

Maar ik heb het nog nergens tegengekomen ook niet in ieder geval.
Zolang diegene die het echt gemaakt heeft niet voorkomt in die rechtzaak maakt dat voor mij niet veel uit, maar omdat een jury niet gaat nagaan wie dat ontwerp gemaakt heeft kan die van c-concepts claimen dat hij dat gemaakt heeft waardoor ik nog eens beschuldigd kan worden van het stelen van zogezegd "zijn ontwerp".

Moest ik dan toch de eigenaar van het originele ontwerp vinden kan ik het tegendeel bewijzen...

LunchBox

Legacy Member
Eigenlijk zit je dus met een gestolen wagen, waarvan de dief zegt dat jij'm van hem hebt gestolen.. en je wil om dat juridisch te tackelen de originele eigenaar ervan kennen maar verder de wagen niet teruggeven?

Als er werkelijk een luchtje aanzit, zou ik het gewoon offline halen.. daarmee zal automatisch zijn zaak tegen jouw vast komen te zitten - want waarmee gaat hij nog afkomen.. een screenshot van die pagina van toen ze nog online stond? Niet meteen een item om een rechtzaak mee aan te gaan.

Nogmaals, je weet zelf niet van wie het komt - en ligt in betwisting met de persoon die claimt dat het van hem is.. ik kan maar één logische stap zien en dat is het item offline te halen en te zien hoe de zaak evolueert. Dat jij persé wil bewijzen dat die kerel niet de maker is terwijl je het toch zelf (al dan niet zonder toestemming) blijft gebruiken brengt je absoluut geen stap verder, en maakt je ook niet beter dan hem.

mod-note: duidelijk een "SEARCH"-prefix waardig.

Fr3aK

Legacy Member
LunchBox zei:
Eigenlijk zit je dus met een gestolen wagen, waarvan de dief zegt dat jij'm van hem hebt gestolen.. en je wil om dat juridisch te tackelen de originele eigenaar ervan kennen maar verder de wagen niet teruggeven?

Als er werkelijk een luchtje aanzit, zou ik het gewoon offline halen.. daarmee zal automatisch zijn zaak tegen jouw vast komen te zitten - want waarmee gaat hij nog afkomen.. een screenshot van die pagina van toen ze nog online stond? Niet meteen een item om een rechtzaak mee aan te gaan.
Het is niet degene die het design heeft gemaakt die een rechtzaak tegen kandarock heeft opgestart maar degene die het design heeft verwerkt in de site, die rechtzaak staat btw los van dat ontwerp maar houdt wel verband met de site.
Maar als hij wil kan hij die gast van c-concepts erbij betrekken en het ontwerp ook nog aanhalen in die zaak.

Langs de ene kant wil ik het design er niet af halen zolang ik de originele eigenaar nie heb gevonden maar langs den andere kant is het ethisch onverantwoord om het erop te laten staan. Klein dilemma dus...

LunchBox

Legacy Member
Het is niet degene die het design heeft gemaakt die een rechtzaak tegen kandarock heeft opgestart maar degene die het design heeft verwerkt in de site

Dat kon ik al opmaken, en daarop is mijn tekst gebaseerd.. logisch ook want je bent immers nog op zoek naar de maker van het design. Diegene die het erin verwerkt heeft neemt niet de beslissing het offline te halen, dat doe jij.. dus ga voor de ethisch verantwoorde oplossing, je weet dat je iemand anders zijn werk online hebt staan momenteel.. niet willen heeft daar dus verder niets mee te zien. (moest je de originele maker vinden kan je nog om toestemming vragen)

Fr3aK

Legacy Member
Ik zal direct eens overleggen met de organisatie van kandarock om te horen hoe het zit met die rechtzaak en het al dan niet offline halen van de site.

MemberX

Legacy Member
Hallo,

Als die persoon kan aantonen dat hij een deel van die website heeft gemaakt dan staat het vast dat hij een deel van het auteursrecht heeft over de site. Dit geval komt dus nadelig uit voor jou want hij zal dan bepalen over je de site mag gebruiken of niet.
Indien het tot een rechtzaak zou komen zou ik in uw geval eens raad vragen aan iemand die wat kennis heeft van het auteursrecht. Zo'n zaak kost ook veel geld dus het kunnen gewoon dreigementen zijn.
Met de oorspronkelijke eigenaar ben je ook niet veel want da's nog een auteur meer die bepaalt wat er met de website gebeurt.

Anendel

Legacy Member
Het is een spijtige zaak dat die kerel daarvoor een zaak moet beginnen. Onlangs hadden we op het werk een gelijkaardige zaak; iemand had voor zijn site ons design, inclusief code (pure copy-paste) overgenomen. Met de juridische dienst besproken en die wisten onmiddellijk te vertellen dat het een nutteloze zaak is om dat in proces te trekken: kost veel geld, duurt lang en haalt niet veel uit.
Blijft het feit dat je weet dat dit geen origineel werk is. Als je nog maar vermoedt dat een goed is gestolen, koop je dat toch ook niet?
maw: geen schrik hebben voor een proces, maar liefst toch het design aanpassen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan