Archief - simpele site voor jeugdhuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
Hallo,

Graag even een check van deze site: http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/index.htm.

Zelf heb ik ook een aantal bedenkingen en vragen.

* De header lijkt niet echt geïntegreerd in de site, vind ik. Ik heb hem zelf niet gemaakt, maar ik vind 'm wel erg knap, en ik zou er liefst niet te veel aan willen veranderen. Denken jullie dat het op deze manier beter is: http://www.jhjoppe.be/4aeb8sdx84ssx/headerpositie.gif - snel wat veranderd in de css, de tekening zou dan afgewerkt worden aan de rechterkant uiteraard. Of wat raden jullie aan om eens uit te proberen (qua kleuren, lijntjes, ...) zonder al te veel aan de tekening zelf te raken? (Het jeugdhuis ligt op een boot, vandaar de header dus, gebaseerd op een foto waarop twee jongens het jeugdhuis binnengaan.)

* De hoofdpagina voor vrijwilligers... die hover erop, en dan zo die link eronder die mee oplicht... ik weet het niet goed. Lijkt dat op iets of wat raad je aan om een duidelijk onderscheid te maken tussen die verschillende submenu-items? Hou er rekening mee dat ik niks van photoshop ken (dat was al wel duidelijk zeker :p).

* Op de foto-pagina en op de hoofdpagina van de vrijwilligers heb ik block elementen in een inline-element gestoken, in een link namelijk. Mag niet volgens het w3c, maar hoe bereik ik hetzelfde effect zonder dat ik dat doe? Ik heb even geëxperimenteerd met er een div van te maken (op de vrijwilligerspagina) maar dan werkte de hover niet in IE, als ik me niet vergis.

* Op de indexpagina van de vrijwilligers heb ik een vreemd effect als ik de paragraaf van Raad van bestuur hover. Op sommige plaatsen verandert de achtergrond terug alsof ik niét aan het hoveren ben (in IE 6). Als ik dan met mijn muis beweeg lijkt de achtergrond te knipperen. Hoe los ik dit op?

* Op de contactpagina had ik graag op de achtergrond het logo van het jeugdhuis gezet. Ik weet dat de kleur momenteel niet klopt met die van het menu, maar dat wordt later nog opgelost. Er zijn echter wel een aantal andere mogelijkheden wat die achtergrond betreft. Zijn er betere hierbij? Of moet ik dat idee gewoon laten vallen?

http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact1.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact2.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact3.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact4.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact5.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact6.gif

* Het kadertje voor de mailinglist: uiteraard is het niet de bedoeling dat ze beide behouden blijven. Welk zou ik houden? Zelf opteer ik voor hetgene in het menu, en niet rechtsboven op de indexpagina. Hoe zorg ik er trouwens voor dat, wanneer het scriptje af is, het ook wérkt? Moet ik al die pagina's als php opslaan (gewoon extensie veranderen) of iets anders?

* Tellertje van belstat komt er ook nog bij

* Tapreglement staat nog niet online

* Titel op fotopagina is nog niet in orde

Alles van commentaar is welkom! Wees kritisch, maar weet dat er geen héél grote veranderingen zullen doorgevoerd worden (ik wil er wel nog heel wat aan verderwerken), en dat ik ook geen photoshop ken.

Alvast bedankt!

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
ik moet zeggen ... knap werk.

Waarom integreer je google maps niet gewoon in je website ipv een screenshot?

Xavez

Legacy Member
* Header stoort niet
* Afwerking kan beter: alle marges lijken lukraak ingesteld zijn. Of laat me zo leggen: je hebt precies geen grid gebruikt :) (niet dat dat een holy grail of webdesign is, maar het kan je wel helpen één en ander er beter te laten uitzien)
* Lose the hovers =)
* waar is <a name="top"></a> goed voor? Je kan anchors gewoon naar eenderwelk element met een id laten verwijzen. Maar dan moet je je site natuurlijk wel juist opbouwen. (je kan nu wel verwijzen naar #content met je "to top"-link)
* Semantisch zit er nog één en ander mis: je gebruikt h3's voor level-3 headers, maar ook voor level-2 headers. "home" en "menu" zouden dus tussen h2-tags moeten staan om de boel goed te structureren.
* Waarom de inspringing van de tekst t.o.v. de titels? Confuses me as a reader :).
* "Joppenieuws in je mailbox" contrasteert nog niet genoeg met de achtergrond.
* Contactpagina: je kan eventueel een hcard gebruiken
* Waarom al die klassen op je vrijwilligerspagina? Geef je tabel een id mee en maak gebruik van descendant selectors (#vrijwilligers th bijvoorbeeld).

That's it so far! :). Back to the books now..

Quilombo

Legacy Member
Xavez zei:
* Header stoort niet
* Afwerking kan beter: alle marges lijken lukraak ingesteld zijn. Of laat me zo leggen: je hebt precies geen grid gebruikt :) (niet dat dat een holy grail of webdesign is, maar het kan je wel helpen één en ander er beter te laten uitzien)
* Lose the hovers =)
* waar is <a name="top"></a> goed voor? Je kan anchors gewoon naar eenderwelk element met een id laten verwijzen. Maar dan moet je je site natuurlijk wel juist opbouwen. (je kan nu wel verwijzen naar #content met je "to top"-link)
* Semantisch zit er nog één en ander mis: je gebruikt h3's voor level-3 headers, maar ook voor level-2 headers. "home" en "menu" zouden dus tussen h2-tags moeten staan om de boel goed te structureren.
* Waarom de inspringing van de tekst t.o.v. de titels? Confuses me as a reader :).
* "Joppenieuws in je mailbox" contrasteert nog niet genoeg met de achtergrond.
* Contactpagina: je kan eventueel een hcard gebruiken
* Waarom al die klassen op je vrijwilligerspagina? Geef je tabel een id mee en maak gebruik van descendant selectors (#vrijwilligers th bijvoorbeeld).

That's it so far! :). Back to the books now..

Marges zijn inderdaad lukraak ingesteld. Van een grid heb ik precies nog nooit gehoord :>. Hoe pas ik die marges aan zodat het er beter uitziet?

<a href="#content">top</a> dan?

De h3's zal ik nog aanpassen, maar je zei dat er 'een en ander' mis zit? Nog iets buiten die headers dan?

De inspringing van de tekst ten opzichte van de titels bekijk ik nog wel even, eerst wachten op andere commentaar, om te zien of andere mensen het ook storend vinden.

Ik snap niet goed wat ik met dat hcard-gedoe moet.

Mja, met die klassen ben ik begonnen omdat ik het zelf niet goed wist. Eerst had ik trouwens geen th-elementen, enkel td-elementen. Maar ik zal het nog aanpassen.

Bedankt voor je commentaar!

Quilombo

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=-;10510294 zei:
ik moet zeggen ... knap werk.

Waarom integreer je google maps niet gewoon in je website ipv een screenshot?

Hoe doe je dat dan?

j design

Legacy Member
Ik heb het zelf nog niet geprobeert, maar dit lijkt me een goeie tut voor de googlemaps.
http://www.webtutorials.be/2007/09/06/google-maps-op-je-website-plaatsen/

Het is maar een idee om de content wat te verbreden.
Je hebt dan wat meer 'bladspiegel' voor je tekst en je header schuif je mee op.
Ik denk met wat meer ruimte dat het er beter gaat uitzien.

De inspringing van de paragrafen stoort me niet echt maar mss enkele pixels minder dat het wat subtieler is.

Goed uitgewerkt menu volgens mij.

Een kleine opmerking mss:
Ik vindt persoonlijk een contactformuliertje handig.
Het is ook niet moeilijk om te maken.

edit: centreren vind ik ook beter

Ik heb je post nog eens overlezen:

Ik zou ook enkel die aan het menu houden.
Als je bv een verwerk.php maakt voor dat mailadres toetevoegen, dan hoef je niet over te gaan naar een .php.
Je stuurt de gegevens met de action dan naar da verwerk.php en laat ze daar verwerken.
<form action=""> --> <form action="verwerk.php">
Anderzijds php biedt volgens mij een paar handige codes
bv iclude... je hoeft zo maar 1x een head.html en 1x een foot.html te maken voor alle paginas.

En als je dan je content vergroot is er plaats genoeg om het logo nog eens extra in de content te plaatsen al zou ik het iets lichter doen.
3/4 van het logo, rechtsboven, groter en opacity naar beneden.

In safari werkt hij ook

Pieke

Legacy Member
Mss de kleur rond de tekst Menu en Locatie zelfde maken als de buitenkanten (dus ipv #B7CBEF, #366195 als kleur) lijkt me mooier te worden dan denk ik :)

En het geheel in het midden zetten vind ik ook altijd beter. Oogt imo mooier

exxhal

Legacy Member
Voor de teller heb ik een leuke link.
Deze teller lijkt mij meer iets voor jouw website.
Je kan kiezen uit verschillende opties en oogt nog cool ook.:woohoo:

http://whos.amung.us/

Quilombo

Legacy Member
Ik heb ook nog de commentaar gekregen om die balken met 'Menu' en 'Home' in te laten doorlopen, over de gehele lengte van de site. Moet ik dat eens proberen of is het de moeite niet waard?

Ik denk ook wel dat ik 'm ga centreren. Voor mensen met een grote resolutie oogt dat lege vak rechts nogal .. euh, groot :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan