Archief - Sv-webdev.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

adrianhates

Legacy Member
Beste site checkers

Onlangs heb ik in bijberoep een webdesignbureau opgestart, omdat ik nogal veel vraag kreeg om websites te maken + natuurlijk een persoonlijke uitdaging kan ik altijd aan :)!

Wel 1 februari start ik officieel maar ik heb ondertussen al een website gemaakt:

Welkom | Sv-webdev.be - Webdesign - Webontwikkeling - ...

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om eens commentaar te geven op layout/ inhoud/ ..

Merci!

adrianhates

Legacy Member
de meeste pagina's zijn strict behalve oa de contact pagina ..

Smoerf

Legacy Member
stricte code is 1 ding, semantisch correct is een ander...

Menu zitten nu in menutabs en zijn links die na elkaar komen, mss een unordered list gebruiken?

Een h1 is een pagina titel en dient bovenaan te komen. Zie het als een word document, als de titel onderaan je tekst staat is de lezer er ook niet veel mee. Als je xhtml schrijft mag je NOOIT denken in functie van layout of bepaalde zaken erinstoppen voor SEO, als je webpagina correct opgebouwd is dan is hij search engine vriendelijk. Denk eerder aan alle bezoekers, dus ook de slechtzienden/screenreaders. Neem anders hier eens een kijkje: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5809

Waarom bij je contactgegevens een link naar je persoonlijke website?

Layout-technisch vind ik het niet echt hoogstaand en niet echt uitnodigend om verder op door te surfen. Ikzelf ben géén designer, maar geloof me, het is beter om uit te besteden aan een layout dan zelf iets te bricoleren. Het geheel komt nogal wat amateuristisch over.

Begrijp me niet verkeerd, ik scheld je niet uit, lach je niet uit, verre van! Ik wil je eerder een duwtje in de rug geven en je wijzen op een aantal zaken die me opvallen.

adrianhates

Legacy Member
Smoerf zei:
Begrijp me niet verkeerd, ik scheld je niet uit, lach je niet uit, verre van! Ik wil je eerder een duwtje in de rug geven en je wijzen op een aantal zaken die me opvallen.

Ik weet dat dat hier de misvatting tot en met is maar ik zet men website hier op om commentaar te krijgen niet om geliefkoosd te worden.

Ja die H1 onderaan men pagina ga ik straks wegdoen. Kdenk dat ik wel goed rekening gehouden heb met usability.. Je kan de tekst vergroten/ verkleinen
Zonder images lijkt de site niet veel anders , zonder stylesheets is het ook perfect naar men mening..

adrianhates

Legacy Member
Mijn klanten werf ik ook niet via de website.. Kzie die website puur informatief als een beschrijving van mijn activiteiten. Dit is niet mijn hoofdberoep dus ik zoek zelf mijn klanten als ik er de tijd voor heb.. :)

Smoerf zei:
Het geheel komt nogal wat amateuristisch over.

Vind je , ikzelf vind dit een zeer professioneel ogende website.. Simpel , strak , no nonsens

Smoerf

Legacy Member
Ik weet dat dat hier de misvatting tot en met is maar ik zet men website hier op om commentaar te krijgen niet om geliefkoosd te worden.

Ja die H1 onderaan men pagina ga ik straks wegdoen. Kdenk dat ik wel goed rekening gehouden heb met usability.. Je kan de tekst vergroten/ verkleinen
Zonder images lijkt de site niet veel anders , zonder stylesheets is het ook perfect naar men mening..

ja, men kan de tekst vergroten en verkleinen, maar laat eens een screenreader los op de pagina?

-> nergens een link om direct naar de content te springen en bijgevolg je menu te negeren
-> zoals eerder vermeld zijn je menuitems gewoon links na elkaar, semantisch mag je NOOIT 2 links na elkaar hebben zonder separator behalve in een lopende tekst wat je menu NIET is.
-> je begint je content met een h3 titel maar nergens erboven is een h2 of h1 gebruikt, bijgevolg gebruik je html entiteiten om te passen naar je layout én niet waarvoor ze bedoeld zijn.
-> je gebruikt inline javascript links <a href="javascript:functienaam();">, als mensen géén javascript ge-enabled hebben gebeurt er überhaupt niks en wordt er ook niets opgevangen...
-> je gebruikt een table voor je tarieven, terwijl dit volgens mij toch overduidelijk een definition list.

naar mijn gevoel is je code té veel opgebouwd in functie van de layout die je gemaakt hebt.

Mijn klanten werf ik ook niet via de website.. Kzie die website puur informatief als een beschrijving van mijn activiteiten. Dit is niet mijn hoofdberoep dus ik zoek zelf mijn klanten als ik er de tijd voor heb..

Huidige klanten mss niet, potentiële klanten mss wel... Je portfolio IS je visitekaartje, hoe je het ook draait of keert.

Vind je , ikzelf vind dit een zeer professioneel ogende website.. Simpel , strak , no nonsens
Het is inderdaad no nonsens, strak en mss iets té simpel... Al te vaak worden uitdrukkingen aangehaald die niet ter zake doen. "less is more" is wss de meest misbruikte zin in website checks. Surf eens rond op het web, bekijk eens smashing magazin, haal wat inspiratie op... Noem het mijn persoonlijke mening, maar je website was 5 jaar geleden ook simpel, strak en no nonsens.

NEIROR

Legacy Member
ik vind hem wat mager ...
zit niet veel creativiteit in imo ...

Bottom

Legacy Member
Site valt nog mee vind ik al heb ik het gevoel dat de website nog iets mist qua aantrekkelijkheid.
Mijn opmerkingen:
- Welkom zou ik vervangen door Home (zoals het in de footer wel staat).
- De footer duidelijker scheiden van de content. Misschien volledig in oranje box plaatsen.
- Link naar KHLeuven is verkeerd.
- De manier om een lettertype groter of kleiner te maken kan naar mijn mening beter gedaan worden door effectief van stylesheet te switchen. Als je nu de text veel groter maakt, klopt de layout niet meer. Daarenboven moet iemand telkens de text vergroten/verkleinen als hij een andere pagina bezoekt. Dit kan dan opgelost worden met cookies.
- Ik zou ook mijn links naar pagina's buiten m'n website in een nieuw venster laten openen.
- Afhankelijk van je doelpubliek zal je op de offertepagina meer voorgedefinieerde opties moeten tonen bij functionaliteit.
- Sitemap is niet compleet: Offerte staat er niet tussen.

Smoerf

Legacy Member
vergroten van font-size zit standaard in de browser ingebakken, waarom die functionaliteit nabouwen?

Bottom

Legacy Member
Mijn ouders weten niet dat ge met CTRL+muis scroll kunt inzoemen maar als er ergens A A A zien staan weten ze wel dat het het lettertype vergroot.

adrianhates

Legacy Member
Bottom zei:
- Ik zou ook mijn links naar pagina's buiten m'n website in een nieuw venster laten openen.

ja da wil ik wel doen als mensen dan niet beginnen zagen dat men website niet valideert.. :s

Bottom

Legacy Member
Je kan er ook javascript voor gebruiken maar dan kunnen mensen afkomen met het feit dat niet iedereen javascript geenabled heeft...
<a href="www.test.com" onclick="window.open(this.href); return false;">test</a>

Het heeft altijd z'n voor en nadelen.

Smoerf

Legacy Member
Links extern openen:
je geeft een css class mee, desnoods een rel, vervolgens vang je met javascript die links op in een externe file

@bottom: uw ouders weten mss de ctrl+muisbeweging niet, maar mss wel dat het bij beeld zit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan