Archief - Teamwerk C#

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wxphe

Legacy Member
Hello,

Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie projecten maken in team en dan in het bijzonder met Visual Studio pro 08 . Ik studeer nog en moeten vaak opdrachten maken in groepjes. Nu voor java(netbeans) hebben we ooit eens een CVS ter beschikking gekregen, maar voor c-sharp moeten we "onze plan" trekken.

Vorig jaar stuurden we telkens het ganse project naar elkaar door en konden we dus niet gelijktijdig doorwerken. Je kan wel elk wat klassen maken, maar uiteindelijk moest je vroeg of laat toch even een klasse aanpassen waar anderen mee bezig zijn.

Dus wat gebruiken/doen jullie om samen te werken ?

greetz

Tyfius

Legacy Member
Iemand zoeken die een server heeft (home of on location) waar ge SVN of CVS op kunt draaien. Zo deden wij dat. Andere groepen die dat niet hadden stuurden inderdaad alles naar elkaar door.

Hier is ooit een thread geweest waarin een aantal gratis SVN servers werden opgesomd. Daar moet je anders eens achter zoeken.

KenSpectre

Legacy Member
of als je met een UML een "preview" maakt (ja srr, kom niet op de juiste woorde)
Dan kan je toch grotendeels bepalen wie welke klassen maakt enzo. Dan hoef je enkel maar te importeren :)
Kun je ook ff een test-run doen.

Maar SVN of CVS blijft natuurlijk de beste optie als die beschikbaar is.

wxphe

Legacy Member
Merci voor de reacties, ik ben al volop het één en het ander aan het uitproberen, voor C# lukt het al. Nu ook nog netbeans laten samenwerken met svn en eindelijk iets deftig om groepswerk te verrichten !

thx !!

Tyfius

Legacy Member
wxphe zei:
Merci voor de reacties, ik ben al volop het één en het ander aan het uitproberen, voor C# lukt het al. Nu ook nog netbeans laten samenwerken met svn en eindelijk iets deftig om groepswerk te verrichten !

thx !!
Je kan ook altijd een volledige externe SVN client gebruiken. Dan moet je niet gaan foefelen met gare IDE plugins.

MacK

Legacy Member
Tyfius zei:
Je kan ook altijd een volledige externe SVN client gebruiken. Dan moet je niet gaan foefelen met gare IDE plugins.

Een aanrader (voor windows) is TortoiseSVN, die zich integreert in jouw shell en die heel handig is in gebruik

wxphe

Legacy Member
Ewel, die halfgare plugins vallen eigenlijk nog wel héél goed mee moet ik zeggen. TurtoiseSVN is inderdaad ook in de shell bijgekomen, maar die had ik al staan (toch sinds gisteren :-)) Want die heb je blijkbaar nodig om met netbeans aan version control te doen.

Ik denk dat ik ga gaan voor die google manier, ben nu efkes aant testen en zie tot nu toe geen nadelen, we hebben zo tenminste geen eigen server nodig ... .

Voila ik ga wel verder kunnen :), merci voor alle tips !!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan