Archief - Visual Studio vs Visual Basic Express

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frank P

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik probeer via allerlei tutorials en cursussen zo veel mogelijk te leren van Visual Basic, en ik doe alles in Visual Basic Express 2008.

Nu is wat ik mij afvraag: wat is het verschil tussen de Express Edition (volledig gratis), Visual Studio 2008 PRO (kost $670), Visual Studio 2008 Standaard (ook niet gratis). Heeft er iemand al ervaring met de verschillende IDE's? Is het het kopen waard? Wat kan je meer met PRO?

merci

Tyfius

Legacy Member
De betalende versies bevatten ondersteuning voor alle talen, terwijl de Express Editions maar 1 taal bevatten. Daarnaast zijn er een paar kleine andere aanpassingen, de debugger heeft een groter bereik, meer ondersteuning qua version control... Een hoop features die je 9/10 niet zal gebruiken :)

Uiteindelijk kan je praktisch alles met de afzonderlijke Express Editions doen, desnoods door ook de Microsoft Windows SDK mee te installeren.

u4ea

Legacy Member
op school gebruiken we een betaalde versie ,en ik thuis ,de gratis versie,ik zie op eerste zicht niet veel verschil.
maarja ,heb da nog maar 2 keer mee gewerkt ofzo:p

b011013

Legacy Member
Met de pro kan je bijvoorbeeld ook service debuggen, dat je met de express versie niet kan.
Waarschijnlijk zijn er nog van die extra's die je ermee kan doen.

MacK

Legacy Member
Wat wordt er feitelijk allemaal meegeïnstalleerd als je Visual studio C++ express installeert? Ikzelf heb vs2008pro (van school) en het staat me niet echt aan dat dat al die frameworks (.net compact framework, sql compact, ...) mee installeert, die ik toch niet nodig heb.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Voorl 't feit dat je geen extra/plugins kunt installren. Ik heb m'n resharper nodig, of toch op z'n minst mijn testdriven.net :p

killgore

Legacy Member
pro is vooral belangerijk voor grotere teams en professionelere werkomgevingen. Met de express kom je als student meer dan toe.

Obliv`

Legacy Member
killgore zei:
pro is vooral belangerijk voor grotere teams en professionelere werkomgevingen. Met de express kom je als student meer dan toe.

Laat me daar aan toevoegen dat in een team meestal wel Visual Studio Team System ;) gebruikt wordt in combinatie met Team Foundation Server.

Als student kan je met een express versie normaal wel verder. Als je voor enkele euro's aan een pro-versie op je school of dergelijke kan geraken, zou ik toch daar voor gaan. Dan heb je ineens ondersteuning voor de meest gebruikte talen, je hebt uitgebreide debuggers, veel voorgedefinieerde project templates en nog wel wat meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan